Twórca 4F nie zainwestuje w Moliera2

Mariusz BartodziejMariusz Bartodziej
opublikowano: 2022-10-10 15:04

Igor Klaja, większościowy właściciel OTCF, chciał wspólnie z giełdowym sprzedawcą dóbr luksusowych zbudować lidera w regionie. Na planach się jednak skończyło.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jakie plany współpracy mieli Igor Klaja i Moliera2
  • co dla rozwoju spółki oznacza brak porozumienia
  • czy jest otwarta na inne partnerskie propozycje
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Nie ma umowy bez podpisu, choćby wszystkie strony były wyjątkowo zdeterminowane – tak stało się w przypadku Igora Klai i Moliera2. Twórca i prezes OTCF, spółki sprzedającej sprzęt sportowy pod markami 4F i Outhorn, zawarł 28 sierpnia list intencyjny z notowanym na GPW modowym sprzedawcą luksusowych produktów Moliera2. Transakcja zakładająca kapitałowe i operacyjne zaangażowanie przedsiębiorcy miała dojść do skutku w ciągu kilku tygodni. Finał jest jednak inny.

Igor Klaja i Moliera2 nie pójdą razem

Moliera2 poinformowała, że 7 października zakończyła negocjacje z Igorem Klają, ponieważ strony nie osiągnęły konsensusu. Zaznaczyła, że nie istnieją żadne roszczenia w związku z przeprowadzonymi negocjacjami.

– Po głębszej analizie sytuacji obie strony zgodziły się, że najlepszą decyzją w tym momencie jest wstrzymanie dalszych rozmów. Pozyskanie zewnętrznego inwestora nie jest dla nas kluczowe i nie ma wpływu na bieżącą działalność spółki. Zakładamy, że wszelkie działania kapitałowo-właścicielskie będą się odbywały w ramach obecnego akcjonariatu. Nie zamykamy się na inne propozycje partnerskie, niemniej skupiamy się na codziennej działalności operacyjnej firmy – komentuje Marcin Michnicki, prezes i największy akcjonariusz Moliera2.

Notowania spółki wzrosły w sierpniu po zawarciu listu intencyjnego z 0,3 do 0,4 zł. W drugiej połowie września zmniejszyły się jednak do 0,2 zł, a podczas poniedziałkowej sesji spadek się pogłębił.

Praca, praca, praca:
Praca, praca, praca:
Marcin Michnicki i Anna Godlewska, którzy kierują firmą Moliera2, mają ręce pełne roboty. Wciąż pracują nad jej uporządkowaniem.
Marek Wiśniewski

Były plany budowy luksusowego lidera

Firma planowała wykorzystać doświadczenie Igora Klai m.in. w zakresie budowy własnych marek. On natomiast zwracał uwagę na możliwość sprowadzenia świetnych specjalistów. Uznał biznes Moliera2 (ok. 130 mln zł planowane w 2022 r.) za świetny do szybkiego wyskalowania, do czego chciał się przyczynić – celem miało być zbudowanie lidera odzieży oraz akcesoriów luksusowych w Europie Środkowej i Wschodniej.

– Jeżeli już się w coś angażuję, to oczekuję osiągnięcia sukcesu – także w Moliera2. Doceniam już wykonaną pracę w spółce i mam pewną wizję jej rozwoju omnikanałowym kierunku – mówił Igor Klaja.

To jeszcze nie to:
To jeszcze nie to:
Igor Klaja, twórca i prezes OTCF, jest już gotowy, by skutecznie zaangażować się w drugi biznes. Nie będzie to jednak Moliera2.
materiały prasowe