Tygodniowy przegląd wiadomości z sektora TMT

ISBnews
opublikowano: 08-03-2014, 19:44

Przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora telekomunikacja-media-technologie z okresu 3-7 marca.

BIZNES I FINANSE: RYNEK

Tablety: ABC Data oczekuje wzrostu sprzedaży tabletów swojej marki własnej Colorovo City Tab w tempie zdecydowanie wyższym od rynku, którego dynamikę w tym roku szacuje na kilkanaście procent, poinformował członek zarządu dystrybutora Dobrosław Wereszko. Według badania spółki, klienci indywidualni najczęściej akceptują cenę tabletu do 800 zł netto (ok. 1 tys. zł brutto)

"W 2013 rynkowe szacunki mówią o sprzedaży tabletów na ok. 2 mln sztuk. Na podstawie badań naszych resellerów możemy założyć, że tworzy się przestrzeń do nawet ok. kilkunastu procent wzrostu tego segmentu w bieżącym roku. Badanie było przeprowadzone w styczniu, po górce świątecznej. Na tle daty badania optymizm resellrów należy uznać za racjonalny i zakładać kontynuację trendów wzrostowych na rozsądnych poziomach" - powiedział Wereszko podczas konferencji.

Dodał, że zauważalne jest istotne ożywienie zainteresowania ofertą Colorovo w lutym w porównaniu do stycznia, co umacnia ten optymizm.

"Nasze apetyty są zdecydowanie większe niż wzrosty kilkunastoprocentowe, gonimy innych polskich producentów. Chcemy przynajmniej podwoić wolumeny w Polsce i do resellerów zagranicznych w 2014" - wskazał członek zarządu ABC Data.

Zaznaczył, że tablety i peryferia w ujęciu wartościowym to już ponad 50% sprzedaży marki własnej ABC Data z tendencją rosnącą. Według jego słów atramenty i tonery pod marką Colorovo utrzymują wzrosty sprzedażowe.

Według badania resellerów ABC Data prognozowane są duże wzrosty sprzedaży tabeletów w tym roku. Ponad połowa badanych oczekuje co najmniej 5% wzrostu sprzedaży w tej kategorii produktowej. 40% resellerów liczy na wzrost sprzedaży tabletów wyższy niż 10%. Z kolei 14% resellerów zakłada dynamikę powyżej 20%.

Piotr Czyżewski, manager ds. Badań i analiz ABC Data, wskazał że użytkownicy domowi są w stanie zaakceptować cenę tabletu do 800 zł netto (ok. 1 tys. zł brutto). Tworzy się również przestrzeń do rozwoju ofert tabletów biznesowych do 1 tys. zł brutto.

Liderami rynku 2014, według badanych, są Samsung, Apple, Asus i Lenovo. Najpopularniejsze OS to Android i Windows 8. W ocenie badanych dominować będą tablety o przekątnej 10 i 10,1 cala, a doceniane będą również 7 i 8-calowe. Dla klientów jest istotny wbudowany modem 3G.

Maciej Michalski, manager marki Colorovo, wskazał że w kwietniu wejdzie na rynek tablet City Tab z Windows 8, procesorem Intela z przekątną 10,1 cala. Spółka zapowiedziała również rozszerzenie gamy modeli z modemem 3g o tablet City Tab Lite 3G GPS 2.0 z przekątną 7 cali.

Źródło: ISBnews

Rynek reklamy: Agora szacuje wzrost wydatków na reklamę w Polsce w przedziale od 0% do 2% w 2014 roku, podała spółka. Największym beneficjentem poprawy w gospodarce ma być telewizja, z kolei spadek reklam w prasie może nawet przekraczać 20%.

"Biorąc pod uwagę pozytywne sygnały płynące z polskiej gospodarki, Spółka szacuje, iż w 2014 r. wydatki na reklamę w Polsce mogą kształtować się w przedziale od 0% do 2%. Największym beneficjentem odbicia na rynku reklamy będzie telewizja. W opinii spółki wartość wydatków na reklamę w telewizji wzrośnie o około 1- 4%. Drugim medium, które zyska najwięcej na poprawie sytuacji na rynku reklamy będzie internet. Spółka szacuje, że wartość wydatków w tym segmencie rynku może wzrosnąć o około 5-8%" – czytamy w raporcie.

W ocenie Agory, wartość budżetów reklamowych realizowanych w radio zwiększy się o około 0-3%, a w kinach o około 2-5%. Wartość wydatków na reklamę zewnętrzną może kształtować się w przedziale od możliwego spadku wydatków o 1% do ich wzrostu o 2%.

„Z szacunków spółki wynika, iż reklamodawcy nadal będą ograniczać wydatki na reklamę w prasie. W dziennikach spadki te mogą wynieść około 20-24%, a w czasopismach około 9-13%" – czytamy dalej.

Źródło: ISBnews

Dzienniki: Sprzedaż „Gazety Wyborczej", wydawanej przez Agorę, spadła o 14,17% r/r w styczniu 2014 roku do średnio 187 tys. egzemplarzy. Liderem pod względem sprzedaży ogółem pozostał "Fakt", wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem dziennika „Fakt" (Ringier Axel Springer Polska) w styczniu 2014 roku wyniosła 352 068 egz., co w porównaniu do analogicznego miesiąca rok wcześniej oznacza spadek wynoszący 2,64% - wynika z najnowszych danych ZKDP przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Druga pozycja należała do „Gazety Wyborczej" (Agora). Każde jej wydanie w analizowanym okresie sprzedawało się średnio w liczbie 187 032 egz., po spadku o 14,17%.

Na ostatniej lokacie podium uplasował się „Super Express" (Murator). Jego wynik w styczniu br. zwiększył się o 3% do 164 056 egz.

„Dziennik Gazeta Prawna" (Infor Biznes), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała w ciągu roku o 3,27% i wyniosła 62 817 egz. miał lepszy wynik niż „Rzeczpospolita" (Gremi Business Communication), która uplasowała się na miejscu piątym ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 56 383 egz. (- 10,52%).

Największy spadek, wynoszący 26,94%, zanotowała zajmująca siódme miejsce „Gazeta Polska Codziennie" (Forum). Jej średni sprzedażowy wynik w badanym miesiącu wyniósł 21 783 egz.

Natomiast największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Gremi Business Communications „Gazeta Giełdy Parkiet". Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się bowiem o 15,69% do 4 357 egz. Tytuł znalazł się jednak na ostatniej pozycji.

Źródło: ISBnews

Bankowość mobilna: W badaniu klientów źle zostało ocenione menu oparte na Panoramie w aplikacjach na Windows Phone (dotyczyło to wszystkich aplikacji na Windows Phone), jak i menu w układzie 3D (obecne w 2 aplikacjach). Przeprowadzone przez Hypermedia badanie pokazało, że użytkownicy oczekują, że przy przelewach mobilnych będą musieli przejść przez podobne procedury bezpieczeństwa, jak w tradycyjnej bankowości internetowej – wysyłanie przelewów bez potwierdzenia za pomocą hasła lub PINu nie znalazło ich akceptacji (funkcja obecna w co trzeciej aplikacji). Oszczędność kilku sekund widocznie nie jest wartością, dla której użytkownicy są gotowi zrezygnować z poczucia bezpieczeństwa.

Twórcy aplikacji powinni również unikać terminologii obcej dla większości Polaków. Użytkownicy zwrócili uwagę na niejasne nazwy funkcji (problem 2/3 aplikacji), np. nie wiedzieli jaka jest różnica między „przelewem własnym" a „przelewem obcym". Inny popularny problem to umieszczony na stałe przecinek w polu do wprowadzania kwoty przelewu (obecny w 40 proc. aplikacji) – dla użytkowników nie zawsze jasne jest, w jaki sposób mają z niego korzystać. Banki powinny również zwrócić uwagę na fakt, że wygląd prawie połowy aplikacji został oceniony negatywnie.

„Wyniki badania wskazują, że użytkownicy polskiej bankowości mobilnej najbardziej lubią rozwiązania, które znają i dają im poczucie bezpieczeństwa. Zdecydowanie nie przypadły im do gustu eksperymenty z układem menu"  – komentuje wyniki Jarosław Rzepecki z Hypermedia.

Źródło: Hypermedia

Kobiety w internecie: W Polsce największym zainteresowaniem wśród internautek cieszą się serwisy poświęcone tematom związanym ze zdrowiem, domem i rodziną (63 proc. internautów na stronach z tej kategorii to kobiety). Podobną popularnością mogą się pochwalić również strony e-sklepów, które w swojej ofercie posiadają odzież (62 proc.). Natomiast wirtualne kartki i pomysły na życzenia przyciągają 60 proc. polskich internautek.

Źródło: Gemius

BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI

Arteria: Spółka zdecydowała o uruchomieniu w Sosnowcu czwartej z kolei lokalizacji swojego call center w związku z dynamicznym rozwojem skali prowadzonych projektów telemarketingowych z obszaru obsługi klienta. Nowa lokalizacja może docelowo w ciągu roku od uruchomienia stworzyć nawet 1 tys. miejsc pracy, poinformował agencję ISBnews wiceprezes Wojciech Glapa, odpowiadający w grupie za rozwój działalności Pionu Call Center.

„Mimo sporych inwestycji dokonanych w 2011 i obecnej skali około 1000 stanowisk, rozwijamy się tak dynamicznie ze przestaliśmy się już mieścić. Stąd decyzja budowania  kolejnego centrum usług do prowadzenia obsługi klientów, tym razem w Sosnsowcu. Ponieważ nasza metodologia świadczenia usług zapewnia wysoką efektywność biznesową dla klientów, to w kluczowych projektach odnotowujemy wzrost zleceń i skali usług od kilkudziesięciu do stu kilkudziesięciu procent. Nowa lokalizacja zapewni nam miejsce do rozwoju odpowiadającego zainteresowaniu naszych kontrahentów" – powiedział ISBnews Glapa.

Podkreślił, że lokalizacja nowego oddziału jest szansą do stworzenia docelowo tj. w przeciągu 12 miesięcy od jego uruchomienia - nawet tysiąca nowych miejsc pracy dla lokalnej społeczności, a grupie daje możliwości pozyskania personelu w odpowiedniej liczbie i kwalifikacjach.

Call center w Sosnowcu ma obsługiwać m.in. jeden z największych projektów  Grupy Arteria. Na początek projekt zakłada zatrudnienie ok. 300 osób. Outsourcingowa grupa obsługuje czołowe firmy m.in. z branż utility, telekomunikacyjnej i mediów.

Źródło: ISBnews

Manta Multimedia: Spółka przygotowuje obecnie prospekt emisyjny, który na przełomie II i III kwartału powinien zostać złożony do Komisji Nadzoru Finansowego (KNF), poinformował agencję ISBnews prezes i właściciel spółki Bogdan Wiciński. Według niego debiut połączony z emisją akcji wartą ok. 30 mln zł powinien nastąpić jeszcze w 2014 r.

"Przygotowujemy obecnie program opcji menadżerskich oraz prospekt emisyjny. Powinien być gotowy wkrótce i na przełomie II i III kwartału powinien trafić do KNF, a debiut na GPW może nastąpić w III lub IV kw. bieżącego roku" - powiedział Wiciński w rozmowie z ISBnews.

Prezes wyjaśnił, że spółka chce pozyskać z giełdy 30 mln zł, które zostaną przeznaczone na kapitał obrotowy, rozwój sprzedaży oraz ekspansję na nowe rynki. Według niego środki te pozwolą na bardzo dynamiczny rozwój spółki, choć ta i tak radzi sobie bardzo dobrze.

"W 2013 r. przychody spółki wyniosły ponad 105 mln zł, a zysk netto ponad 6 mln zł. Plany na ten rok zakładają wzrost sprzedaży do 150 mln zł, a zysku netto do 10 mln zł" - wyliczył Wiciński.

Środki własne, wzmocnione pieniędzmi pozyskanymi z debiutu pozwolą na dynamiczną ekspansję zagraniczną spółki oraz wdrażanie nowych produktów. Manta nie planuje bowiem akwizycji.

"Chcemy się rozwijać bardzo szeroko, a celem jest cała Europa. Natomiast z nowych produktów chcemy pracować nad unowocześnianiem naszej dotychczasowej oferty oraz wprowadzić produkty z segmentu małego i dużego AGD" - podsumował Wiciński w rozmowie z ISBnews.

Źródło: ISBnews

Comarch: Odnotował 22,94 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2013 r. wobec 29,80 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Zysk operacyjny wyniósł 29,31 mln zł wobec 31,76 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 314,05 mln zł w IV kw. 2013 r. wobec 362,56 mln zł rok wcześniej.

W okresie I-IV kw. 2013 r. spółka miała 25,56 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 40,66 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 939,23 mln zł w porównaniu z 883,88 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

Comarch: Wartość portfela zamówień na rok bieżący Comarchu wynosi aktualnie 662,9 mln zł i jest wyższa o 5,5% r/r, podała spółka. Wartość portfela zamówień na usługi i software własny wzrosła o 8% r/r do 586,1 mln zł.

Źródło: ISBnews

Comarch: Integrator chce poprawiać rentowność operacyjną i netto w bieżącym przy przychodach rosnących o ok. 5-10% r/r, poinformował wiceprezes Comarchu Konrad Tarański.

"Chcemy skupić się na poprawie rentowności. W tym celu będziemy zwiększać przychody, na co pozwoli nam obecny portfel zamówień i perspektywa jego zwiększenia. Planujemy również ścisłą kontrolę kosztów" - powiedział Tarański podczas konferencji.

Dodał, że tradycyjnie IV kwartał będzie decydujący dla wyników, a według jego słów I kw. zapowiada się dobrze, m.in. w efekcie oczekiwanego zamknięcia projektów, które przeszły z IV kw. 2013.

Wiceprezes Comarchu wskazał, że ubiegłoroczna EBITDA pozwala finansować inwestycje i działalności generujące gotówkę. Zobowiązania kształtują się na bezpiecznym poziomie i wiceprezes ocenia, że zachowane zostaną obecne proporcje.

Według jego słów, segment biznesowy telekomunikacja, media, IT zanotuje w tym roku spadek przychodów w porównaniu do 2013. Spodziewa się kontynuacji szybkiego wzrostu za oceanem dzięki popytowi na rozwiązania dla programów lojalnościowych.

"Kapitałochłonność biznesu informatycznego będzie się nasilać, ale jesteśmy w stanie finansować nasze inwestycje, które przełożą się na zyski w dłuższym terminie. Spodziewam się coraz większego udziału usług poprzez chociażby poprzez opłaty ryczałtowe" - wskazał Tarański.

Dużych nadziei, ale od 2015 roku oczekuje on po segmencie medycznym Comarchu.

"W naszej dzialalności medycznej oczekujemy znacznych zmian w tym segmencie w przyszłości. W ubiegłym roku przychody wzrosły do 25 mln zł, ale jeszcze nie dają zysków. W 2015 spodziewam się znaczącej, szybkiej poprawy. Wejdą nowe produkty z telemedycyny i teleradiologii" - zaznaczył wiceprezes Comarchu.

Źródło: ISBnews

Agora: Odnotowała 10,40 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2013 r. wobec 0,10 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Zysk operacyjny wyniósł 15,30 mln zł wobec 3,10 mln zł straty rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 300,30 mln zł w IV kw. 2013 r. wobec 309,60 mln zł rok wcześniej.

W okresie I-IV kw. 2013 r. spółka miała 0,46 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 9,04 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1073,90 mln zł w porównaniu z 1138,60 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA w okresie I-IV kw. 2013 r. wyniósł 103,5 mln zł wobec 80,7 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

Agora: Wydawca nie przewiduje wycofania drukowanej wersji "Gazety Wyborczej" i wierzy w przekonanie internautów w płacenie za cyfrową ofertę, poinformowała prezes Agory Wanda Rapaczyńska.

„Nie przewiduję wycofania drukowanej wersji Gazety Wyborczej w naszej średnioterminowej strategii do 2018 roku. Wciąż jest duże grono czytelników lubiących tą tradycyjną formę. Z resztą proszę zwrócić uwagę, że Newsweek wraca do wersji drukowanej. Branża jako taka przetrwa, ale niekoniecznie wszyscy gracze. Mam nadzieję, że Wyborcza nie będzie 'last man standing'. Konkurencja jest dobra dla wszystkich" – powiedziała Rapaczyńska dziennikarzom

Źródło: ISBnews

Agora: Grupa medialna chce wrócić do wzrostu przychodów i nadal poprawiać rentowność swoich segmentów biznesowych, poinformowała prezes Wanda Rapaczyńska. Nakłady inwestycyjne mają sięgnąć łącznie ponad 230 mln zł do 2018 roku.

Zarząd Agory prezentując swoją średnioterminową strategię jako najważniejszy cel wskazał zwiększanie przychodów i poprawę rentowności. Ma to się odbywać poprzez transformację prasy z druku do „cyfry". Robert Musiał, członek zarządu Agory, wskazał że ma temu służyć nowy system dostępu do treści, działania mające na celu spowolnienie spadku przychodów z wydań papierowych, zbudowanie bazy płatnej oferty cyfrowej.

„Chcemy, aby płatne subskrypcje sięgnęły 40 tys. do końca 2014 roku i 75 tys. do końca 2016. Stabilizacja rentowności jest spodziewana w 2016" – wskazał Musiał.

Wejście w segment telewizyjny Agora ocenia jako szansę na pozyskanie przychodów z największego segmentu reklamy. „Chcemy, aby Stopklatka TV osiągnęła 1% oglądalności do konca 2014 r. i 2% do końca 2016. Osiągnięcie progu rentowności kanału zakładamy w 2015. Dalsze aspiracje to zwiększenie liczby kanałów, czy to przez nowe koncesje, czy potencjalne akwizycje" – dodał członek zarządu Agory, udziałowca projektu Grzegorz Kossakowski.

Grupa zakłada poprawę rentowności biznesów pozaprasowych. Tomasz Jagiełło, członek zarządu Agory, wskazał że w Internecie grupa chce zwiększać ofertę, zasięgi i zaangażowania użytkowników.

„Chcemy osiągnąć marżę EBIT tego segmentu na poziomie 20% w ciągu 5 lat. Capex to 20 mln zł do 2018. Jesteśmy gotowi inwestować w ciekawe, młode projekty" – wskazał Jagiełło.

W segmencie kino i film grupa liczy na marżę EBIT 9-10% w 2018 wobec 3% w 2013. Capex planowany jest na 80 mln zł do 2018. Do tego czasu grupa zakłada otwarcie kilkunastu kin wielosalowych i wejście do dużych miast (Wrocław, Poznań, Katowice, Łódź, Warszawa). Plany obejmują koprodukcje filmowe, ale również samodzielną produkcję w 2015.

W segmencie radio priorytetem jest wzrost przychodów, a także pozyskanie nowych koncesji. Marża EBIT ma wzrosnąć do 9% w 2017 z 6% w 2013.  Capex, głównie odtworzeniowy, ma sięgnąć 17 mln zł do 2018. Grupa liczy na monetyzacjętreści audio w świecie cyfrowym.

W segmencie reklamy zewnętrznej cele to utrzymanie pozycji w nośnikach tradycyjnych i rozwój w mediach miejskich jak w formacie citylight i elementach małej architektury. Łączny capex szacowany jest na 90 mln zł do 2016, w tym kontrakt na budowę 1580  wiat przystankowych w Warszawie to 80 mln zł do 2016. Zarząd Agory wskazał, że zakłada pozytywną kontybucję tej umowy do wyniku AMS w okresie trwania koncesji. Marża w tym segmencie ma sięgnąć 8-10% w 2017 z 2,5% obecnie.

W druku i poligrafii celem jest pozytywna rentowność operacyjna. Zakładany capex odtworzeniowy to 15 mln zł do końca 2016. Grupa skoncentuje się na efektywnym wykorzystaniu posiadanych mocy, zapewnieniu niskich kosztów produkcji wydawnictw oraz wsparciu custom publishing.

Grupa planuje również dalszą optymalizację kosztów usług wspólnych (nie uwzględniając Heliosa) poprzez elastyczną i dopasowaną strukturę z centralizacja procesów. Koszty mają zejść do poniżej 7% przychodów.

„Chcemy osiągnąć wzrost przychodów cyfrowych (poprzez transformację prasy i internet), pozycję w TV, wzrost naszych istotnych biznesów i optymalizację kosztową. Realizacja pozwoli na wejście na ścieżkę wzrostu i budowanie wartości dla akcjonariuszy" – podsumował Kossakowski.

Capex do 2018 będzie finansowany generowaną gotówką, ze środków własnych oraz kredytu bankowego.

Źródło: ISBnews

Stopklatka TV: Kanał telewizyjny ruszy 15 marca, poinformował członek zarządu Agory, udziałowca projektu Grzegorz Kossakowski.

Źródło: ISBnews

Multimedia Polska: Operator zanotował wzrost zysku netto o 44,2% r/r, do 70,7 mln zł w 2013 r., przy przychodach w wysokości 699,2 mln zł (wzrost o 2% w porównaniu do 2012 r.), podała spółka. Skorygowana EBITDA wzrosła w 2013 r. o 1,2% i wyniosła 355,5 mln zł.

"Rosnące przychody to efekt wzrostu przychodów w segmencie telewizji oraz Internetu. Wpływ na nasze wyniki miała również konsolidacja spółek przejętych w 2012 r. – Stream Communications, Diana oraz Transmitel. Na dynamikę wzrostu przychodów wpłynęły także zmiany w otoczeniu rynkowym m.in. cyfryzacja telewizji naziemnej. W pierwszym półroczu odnotowaliśmy wzrost liczby rezygnacji w segmencie telewizji. W III kwartale sytuacja ustabilizowała się, a w IV zanotowaliśmy już wzrost przychodów z tego segmentu" - czytamy w komunikacie.

Struktura przychodów spółki z poszczególnych segmentów pozostaje stabilna. W 2013 r. przychody z segmentu telewizji stanowiły 49,6% (+0,5 pp), z Internetu 30,4% (+1,5 pp), z telefonii 16,6% (-1,6 pp), pozostałe źródła stanowiły 3,4% (-0,4 pp), podano również.

W segmencie telewizji Grupa wypracowała 346,8 mln zł przychodów czyli o 3,1% więcej niż rok wcześniej. Zauważalny był znaczący wzrost przychodów w obszarze telewizji cyfrowej o 17,0% do 186,4 mln zł. Wzrost odnotowano również w kanałach Premium (o 17,8% do 27,6 mln zł), natomiast spadek w telewizji analogowej (o 13,9% do 132,2 mln zł).

W segmencie Internetu przychody wzrosły o 7,3%, do 212,8 mln zł, a w usługach głosowych spadły do 115,8 mln zł wobec 125,1 mln zł rok wcześniej. Spadek w tym segmencie "to trend zgodny z sytuacją na całym rynku telekomunikacyjnym".

"Na koniec 2013 r. Grupa Multimedia Polska świadczyła usługi na rzecz 826 tys. abonentów, z których 293 tys. korzystało z dwóch usług, a 127 tys. z trzech usług. Łącznie Multimedia dostarczały swoim klientom 1,54 mln usług (RGU), czyli zbliżoną liczbę, jak na koniec 2012 r." - czytamy dalej.

Spółka zaznacza jednak, że w raporcie rocznym za 2013 r. wprowadziła zmianę metodologii obliczania liczby RGU w segmencie telewizji. Dotychczas abonenci korzystający z usługi telewizji cyfrowej, w ramach której ofertowane były również kanały telewizji analogowej, liczeni byli jako dwa RGU (1 RGU telewizji cyfrowej oraz 1 RGU telewizji analogowej), co zaburzało obraz biznesu. Wprowadzona zmiana polega na raportowaniu każdego abonenta telewizji cyfrowej jako pojedynczego RGU.

Wskaźnik liczby usług na jednego abonenta nie zmienił się w stosunku do ubiegłego roku i wyniósł 1,86. Średni miesięczny przychód (ARPU) na jednego abonenta wyniósł w 2013 r. 67,85 zł (o 4,1% mniej niż przed rokiem), czytamy dalej.

Źródło: ISBnews

Orange Polska: Operator kupił od Polkomtela blok pasma 1800 MHz o szerokości 2,4 MHz, podał Orange. Umowę w tej sprawie Orange i Polkomtel podpisały w lipcu 2013 roku, jednak do jej realizacji wymagana była zgoda UKE i regulator wyraził zgodę na przeniesienie zakupionego bloku częstotliwości z Polkomtela do Orange.

„Transakcja jest dowodem na to, że pomimo prasowych dyskusji i sporów, operatorzy są w stanie porozumieć się, gdy jest to korzystne dla obu stron. Orange zakupił aktywo potrzebne do dalszego rozwoju swojej sieci mobilnej" – powiedział wiceprezes Orange Polska Piotr Muszyński, cytowany w komunikacie.

Źródło: ISBnews

Komputronik: Dystrybutor wypracował w ujęciu jednostkowym szacunkowy zysk handlowy ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 9,4 mln zł w lutym 2014 roku wobec 8,3 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 13,3%, wynika z wstępnych danych przedstawionych przez spółkę.

Źródło: ISBnews

TelForceOne: Spółka zależna myPhone w okresie ostatnich trzech miesięcy, zrealizowała obroty z Jeronimo Martins Polska, właścicielem sieci Biedronka, na łączną wartość 9,1 mln zł, podała spółka. Przedmiotem umowy współpracy pomiędzy myPhone, a Jeronimo Martins Polska jest sprzedaż telefonów komórkowych, tabletów, kamer samochodowych i drobnej elektroniki użytkowej wszystkie produkty opatrzone markami spółki myPhone.

„Zarząd spółki TelForceOne pragnie poinformować, iż w ramach współpracy z Jeronimo Martins Polska w powyższym zakresie, wzajemna współpraca przebiega korzystnie i z dochowaniem terminów dostaw oraz płatności i nie wystąpiły okoliczności zobowiązujące myPhone" - czytamy w komunikacie.

TelForceOne ocenia, że dotychczasowa współpraca z Jeronimo Martins Polska daje podstawę do pozytywnej oceny możliwości jej kontynuacji.

Źródło: ISBnews

Wasko: W okresie I-IV kw. 2013 r. spółka miała 6,78 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 8,59 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 374,37 mln zł w porównaniu z 288,33 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

ATM Grupa: W okresie I-IV kw. 2013 r. spółka miała 5,93 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 8,86 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 121,10 mln zł w porównaniu z 109,92 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

Asseco Business Solutions: Firma odnotowała 26,83 mln zł jednostkowego zysku netto w 2013 r. wobec 26,53 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Zysk operacyjny wyniósł 31,82 mln zł wobec 30,68 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 145,99 mln zł w 2013 r. wobec 139,30 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

Asseco Business Solutions: Prezes spółki Wojciech Barczentewicz poinformował, że celem jest poprawa wyników 2014 r. Wiceprezes spółki Piotr Masłowski dodał, że jednym z celów w najbliższych okresach jest mocne wejście na rynki zagraniczne z produktem mobilnym – Mobile Touch.

Źródło: DM PKO BP

Asseco Central Europe: Spółka odnotowała 11,29 mln euro skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2013 r. wobec 14,21 mln euro zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Zysk operacyjny wyniósł 14,53 mln euro wobec 17,62 mln euro zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 131,33 mln euro w 2013 r. wobec 134,44 mln euro rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

Comp: W okresie I-IV kw. 2013 r. spółka miała 30,61 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 11,76 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 527,99 mln zł w porównaniu z 390,78 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

MNI: W okresie I-IV kw. 2013 r. spółka miała 3,47 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 4,05 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 232,50 mln zł w porównaniu z 303,24 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA w tym okresie wyniósł 64,05 mln zł wobec 69,12 mln zł rok wcześniej.

Źródło: ISBnews

Lendico: Platforma pożyczek społecznościowych zadebiutowała na polskim rynku. Ma w bezpieczny sposób łączyć pożyczkobiorców z osobami zainteresowanymi korzystną lokatą własnego kapitału. Dzięki temu pozwala uzyskiwać pożyczki na korzystnych warunkach oraz daje perspektywy inwestycji o wysokiej stopie zwrotu. W ten sposób Lendico oferuje produkt niedostępny dla klientów banków.

Źródło: spółka

T-Mobile: Baza klientów na koniec IV kwartału 2013 roku wyniosła 15,563 mln, co oznacza spadek względem poprzedniego kwartału o 104 tys. i o 477 tys. w całym 2013 roku. W IV kw. przychody spadły o 4,3% w stosunku do IV kwartału 2012 roku i osiągnęły 1,675 mld zł. EBITDA wyniosła 699 mln zł, co stanowi wzrost o 5,7% w skali roku.

Źródło: Telepolis

SMT Software: Ministerstwo Sprawiedliwości podało, że oferta konsorcjum w składzie: Impel Security (lider), SMT Software, EBS i ITM Poland, za 214,02 mln PLN brutto została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na usługę eksploatacji i rozwoju Systemu Dozoru Elektronicznego.

Źródło: DM PKO BP

GIEŁDA, FUZJE I PRZEJĘCIA

Zortrax: Polska spółka z branży druku 3D, pozyskała 1,2 mln zł z prywatnej emisji obligacji i szykuje się do kolejnej oferty papierów dłużnych, tym razem w formie emisji publicznej, podała spółka.

Spółka działa na rynkach międzynarodowych, sprzedając swoje produkty w największych krajach europejskich oraz w USA i w Kanadzie. Zortrax podpisuje kontakty z międzynarodowymi korporacjami (w ostatnim czasie z Dell na 5 tys. drukarek 3d), a w planach ma podpisanie kolejnych (negocjacje z Bosch).

W maju 2013 r. za pomocą kampanii crowdfundingowej na amerykańskim portalu kickstarter, pozyskała finansowanie w wysokości prawie 180 tys. USD.

Źródło: ISBnews

Orange Polska: Zarząd zarekomenduje walnemu zgromadzeniu wypłatę dywidendy w wysokości 50 gr. na akcję, podała spółka. Oznacza to utrzymanie poziomu sprzed roku.

Źródło: ISBnews

Wind Mobile: Spółka podjęła uchwałę o emisji 150 tys. trzyletnich obligacji serii A . Środki pozyskane z emisji obligacji zostaną przeznaczone na współfinansowanie przejęcia 100% akcji spółki Software Mind.

„Decyzja zarządu została uprzednio zaaprobowana przez radę nadzorczą spółki. Podpisana została również umowa z Noble Securities na oferowanie obligacji oraz ich wprowadzenie do alternatywnego systemu obrotu na rynku Catalyst" – czytamy w komunikacie.

Termin na przyjęcie propozycji nabycia obligacji ustalono na 4-17 marca 2014 r. Przydział obligacji (dzień emisji) nastąpi 19 marca 2014 r. Przewidywany termin wprowadzenia obligacji do obrotu na rynku Catalyst to 30 kwietnia 2014 r. Oprocentowanie ustalono na WIBOR3M + 5,90%. Próg emisji ustalono na 12 mln zł. Obligacje zostaną wykupione najpóźniej w dniu 19 marca 2017 r. Przy czym począwszy od 19 marca 2015r. Wind Mobile przysługuje prawo do wcześniejszego wykupu w części lub całości obligacji przed terminem wykupu.

Źródło: ISBnews

Bloober Team: Firma zrezygnowała z emisji obligacji serii E i odrzuciła wszystkie oferty ich nabycia przez inwestorów. Spółka liczy bowiem na dobrą sprzedaż swoich gier, podała Bloober Team.

"Pierwotne plany zakładały pozyskanie z emisji obligacji środków w wysokości do 3 mln zł. Po analizie dotychczasowego poziomu sprzedaży gier, a także przychodów, które spółka wypracowuje, zarząd Bloober Team S.A. podjął decyzję o rezygnacji z planów emisji papierów dłużnych, pomimo iż opłacone zapisy na obligacje przekroczyły próg emisji" - głosi komunikat.

Spółka podkreśla, że w tym roku liczy na "rekordowe wyniki finansowe" dzięki rozpoczętej już sprzedaży gry „Basement Crawl" na rynku europejskim i w USA oraz planowanej dystrybucji na rynku japońskim.

Źródło: ISBnews

Sheepla: Startup skierowany do branży e-commerce pozyskał inwestora. Jest nim fundusz Impera Seed Fund, który zainwestował w projekt 2,5 mln zł, obejmując w nim 25% akcji z możliwością zwiększenia zaangażowania o kolejne 2 mln zł.

Źródło: spółka

Betegy: Ukraiński start-up, który dostarcza klientom prognozy piłkarskie, podpisał właśnie umowę o współpracy z Ringer Axel Springer Polska. Jest to pierwszy lokalny partner firmy.

Źródło: spółka

KADRY

MSI & Komputronik Gaming Days: 8 i 9 marca w salonie Komputronik Megastore, przy ul. Towarowej 22 w Warszawie, rozegrany zostanie wielki turniej 5 vs 5 League of Legends.

Źródło: spółka

Getty Images: Firma jest partnerem Sheryl Sandberg (szef operacyjny Facebook Inc.)  oraz jej kolekcji Lean In Collection, funkcjonującej w ramach utworzonej przez Sheryl organizacji non profit o nazwie LeanIn.Org.

Lean In Collection to ekskluzywny zbiór zdjęć Getty Images. W kolekcji znajdują się wizerunki wielu różnorodnych kobiet - studentek, matek, czy kobiet pracujących w biznesie itp.

Źródło: spółka

KONTRAKTY, PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE

Qumak: Konsorcjum w składzie Qumak i Maciej Lubocki Multimedia Art & Education zawarło z Europejskim Centrum Solidarności (ECS) w Gdańsku umowę na dostawę i instalację wystawy, wartą 38,15 mln zł brutto, podał Qumak.

"Przedmiotem umowy jest dostawa i instalacja wystawy stałej dla Europejskiego Centrum Solidarności, na co m.in. składa się przygotowanie sal wystawienniczych, dostawa elementów ekspozycji, eksponatów oraz urządzeń multimedialnych. W przedmiocie umowy jest również świadczenie usług serwisowych w zakresie prac wykonanych w ramach umowy" - czytamy w komunikacie.

Źródło: ISBnews

Infovide-Matrix: Spółka otrzymała tytuł Złotego Partnera SAP. Status ten jest najwyższym możliwym stopniem uprzywilejowania, przyznawanym w ramach programu SAP PartnerEdge.

Źródło: spółka

The Farm 51: Trailer do gry Get Even, najnowszej produkcji studia oraz akcja promocyjna wspierająca jego premierę, zostały nominowane do prestiżowych nagród Marketing Awards, w kategorii „Best PR Campaign".

Źródło: spółka

Polkomtel: Od 5 marca w ofercie dla biznesu sieci Plus wprowadzone zostały nowe taryfy „PROGRES dla Firm". Dostępne są one w promocjach Ekonomiczna oferta dla Firmoraz Profesjonalna oferta dla Firm w wersjach zarówno z telefonami, jak i bez.

Źródło: spółka

Polkomtel: Pierwszy phablet zaprojektowany na każdą kieszeń Nokia Lumia 1320 LTE jest już  dostępny w Plusie.

Źródło: spółka

Orange Polska: Operator wprowadził do oferty nowe urządzenie umożliwiające wygodne i bezpieczne korzystanie z szybkiego domowego interentu i multimedialnej rozrywki. Orange FunBox,  podobnie jak Livebox, pozwala na jednoczesne korzystanie z internetu, telewizji i telefonii internetowej, a także na podłączenie i współdziałanie wielu domowych urządzeń takich jak konsole do gier, telewizory, drukarki czy laptopy oraz tablety i smartfony. Wyróżnia się większym zasięgiem WiFi, zapewniającym wszystkim domownikom jeszcze wygodniejszy dostęp do sieci.

Źródło: spółka

QAD: Lider w dziedzinie systemów ERP dla firm sektora przemysłowego, zaprezentowała nową wersję rozwiązania QAD Enterprise Applications. QAD Enterprise 2013.1 posiada m.in. ulepszone narzędzia analityczne, moduł zarządzania majątkiem oraz nową funkcję, Trade Promotions Management.

Źródło: spółka

Mega Sonic: Jeszcze w tym miesiącu na rynku pojawi się usługa szyfrowania rozmów i wiadomości SMS. Z oferty będą mogli skorzystać użytkownicy telefonów komórkowych jednego z kluczowych operatorów telekomunikacyjnych. Dostawcą technologii jest Mega Sonic, polska spółka teleinformatyczna, która przygotowuje się do planowanego na 12 marca debiutu na NewConnect. Do obrotu trafi wówczas 492 062 akcji, czyli 38% kapitału.

Źródło: spółka

Dell: Rozwiązania koncernu dla edukacji dają uczniom możliwość interaktywnej nauki i autentycznej wypowiedzi. Nowa seria laptopów Latitude 13 dla edukacji przetrzyma każdą przerwę, świetnie poradzi sobie w klasie, a do tego zapewnia wyjątkowy poziom bezpieczeństwa oraz możliwości zarządzania. Mobilna stacja komputerowa Dell dzięki swojej nowej, ulepszonej wersji sprawia, że ładowanie akumulatorów oraz inwestowanie w technologię bezpieczeństwa jeszcze nigdy nie było tak proste. Tablet Dell Venue 11 Pro sprzyja zachęcaniu uczniów do korzystania z technologii mobile learning.

Źródło: spółka

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ISBnews

Polecane