Tyle co wizyta w gabinecie

Dorota Czerwińska
23-10-2009, 00:00

Ubezpieczenie umożliwia rzeczywisty wybór lekarza i placówki medycznej.

Ubezpieczenie umożliwia rzeczywisty wybór lekarza i placówki medycznej.

"Puls Biznesu": Jak rośnie rynek polis medycznych dla firm i klientów indywidualnych w stosunku do abonamentów medycznych?

Aniela Schreyner, prezes zarządu Towarzystwa Ubezpieczeń Inter Polska: Trudno o dokładne porównanie obu rynków. Abonamenty mają bardzo ograniczony zasięg terytorialny, ale za to są na rynku od dłuższego czasu i zostały dobrze przyjęte przez klientów korporacyjnych. Obserwujemy jednak znaczny wzrost zainteresowania klientów dodatkowym ubezpieczeniem prywatnym. Umożliwia ono rzeczywisty wybór lekarza i placówki medycznej, co jest szczególnie istotne teraz, kiedy znane sieci medyczne nie są już w stanie zapewnić szybkiego dostępu do lekarza. Rozwiązanie, które pozwala korzystać z różnych placówek, mniejszych przychodni lub prywatnych gabinetów, okazuje się niezastąpione. Klienci coraz częściej oczekują gwarancji jakości i zróżnicowanych zakresów świadczeń.

Ile kosztują polisy medyczne?

System prywatnych ubezpieczeń to wsparcie dla systemu publicznego, przy relatywnie niskich kosztach ze strony pacjenta. Ceny polis, zwłaszcza dla klienta korporacyjnego, ustalamy osobno przy każdej ofercie grupowej. Dla klientów indywidualnych cena pakietu zależy od wieku i płci oraz liczby ubezpieczonych w rodzinie. Trzymiesięczny okres karencji można wykupić za niewielką opłatą. Przykładowo, za polisę medyczną Visio, zapewniającą dostęp do lekarzy wszystkich specjalności, badań diagnostycznych, a także wizyt domowych, transportu medycznego, rehabilitacji, klient płaci miesięcznie równowartość jednej wizyty w prywatnym gabinecie.

Jak przekonujecie, że polisa jest lepsza od abonamentu?

Jest bardziej elastyczna. Pakiet finansowany przez pracodawcę jako standardowy z definicji jest ograniczony. Ubezpieczenie pozwala pracownikowi rozszerzyć ochronę w sposób odpowiadający potrzebom jego i rodziny. A dla osób prowadzących własną działalność ubezpieczenie jest jedyną propozycją, bo firmy abonamentowe w tym segmencie nie działają

Dorota Czerwińska

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Czerwińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / Tyle co wizyta w gabinecie