Wspólnie w tegorocznym Biegu Firmowym w dwóch miastach może pobiec aż kilkanaście tysięcy osób z 700 firm. „Puls Biznesu” jest patronem medialnym wydarzenia. Dziennik z łososiowymi stronami oraz inne redakcje z grupy Bonnier Polska jak co roku też wystawią swoje drużyny.

— „Puls Biznesu” od 2013 r. regularnie uczestniczy w biegach warszawskich, we Wrocławiu po raz kolejny wystawiamy zespół Bankier.pl — mówi Grzegorz Nawacki, redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”.
W sztafecie biorą udział pięcioosobowe drużyny, które reprezentują firmy (każdy z uczestników ma do przebiegnięcia 5 km). Firma może wystawić dowolną liczbę drużyn.
— Sam biegnę co roku. Największa ambicja? Pokonać zespół strażaków, choć ciężko znaleźć pięciu dziennikarzy, z których każdy przebiegnie dystans 5 km w czasie zbliżonym do 16 minut. Ale trenujemy — komentuje Grzegorz Nawacki.
Swoje drużyny wystawi również jeden ze sponsorów biegu — 3M.
— 3M wspiera Bieg Firmowy od początku. Startowaliśmy w pierwszej edycji, już po raz 5. jesteśmy sponsorem strategicznym biegu we Wrocławiu, a od zeszłego roku również sponsorem głównym w Warszawie. Z każdym rokiem nasi pracownicy coraz liczniej zgłaszają udział w biegu, w tym roku ustanawiając nie tylko rekord firmy, ale także całej imprezy — na starcie stanie 450 reprezentantów 3M. Do uczestnictwa w sztafecie zaprosiliśmy również dzieci z domu dziecka z Jaszkotla oraz młodzież z domu dziecka w Grodzisku Mazowieckim, które na co dzień wspieramy. Słowem — uwielbiamy aktywnie pomagać — mówi Ewa Jaxa-Jankowska, specjalista ds. społecznej odpowiedzialności biznesu z 3M.
Tegoroczna wrocławska edycja odbędzie się 18 maja na terenie Stadionu Olimpijskiego, a warszawska — 8 czerwca na terenie kampusu AWF. Pakiety na Bieg Firmowy we Wrocławiu zostały już wyprzedane w całości — wystartuje tam rekordowa liczba biegaczy, bo aż 10 tys. Można jeszcze zapisać się na listę rezerwową. Nadal trwają zapisy na bieg w stolicy.
Bieg Firmowy jest największym wydarzeniem sportowym dla firm na Dolnym Śląsku i bardzo popularną imprezą biegową w Warszawie, organizowaną cyklicznie od 2013 r. Organizator — Fundacja Everest — chce w ten sposób promować zdrową rywalizację i aktywność wśród pracowników małych i średnich firm, a także pozyskać wsparcie finansowe dla potrzebujących dzieci.
— W tym roku po raz kolejny zwiększyliśmy liczbę pakietów startowych, wszystko po to, aby zgromadzić więcej pieniędzy na rzecz podopiecznych fundacji — mówi Ewa Mróz, prezes Fundacji Everest.
W ciągu sześciu lat Bieg Firmowy zebrał 553,6 tys. zł na leczenie i rehabilitację podopiecznych fundacji.