„Uber dla ciężarówek” rusza na amerykańską giełdę

Tadeusz Stasiuk, CNBC
opublikowano: 2021-05-11 12:27

Jeszcze w tym tygodniu do amerykańskiego nadzoru może trafić wniosek Full Truck Alliance w sprawie przeprowadzenia pierwotnej oferty publicznej, która może wycenić spółkę na 30 mld USD.

fot. Bloomberg

Źródła agencji CNBC twierdzą, że chiński podmiot, który łączy kierowców ciężarówek z osobami, które chcą skorzystać z ich pomocy przy wysyłce towarów, może zebrać w ramach IPO około 1,5 mld USD przy wycenie od 20 do 30 mld USD.

Firma znana jako Mabang i określana jako swoisty „Uber dla ciężarówek” powstała w 2017 r. z połączenia dwóch platform usług dla ciężarówek, Yunmanman i Huochebang. Jej źródłem dochodu są pobierane składki członkowskie od tych, którzy chcą wysyłać towary, a także prowizje od transakcji (usług).

W listopadzie zeszłego roku, FTA pozyskał w ramach rundy finansowania 1,7 mld USD w tym od tak znanych gigantów rynkowych, jak SoftBank czy Tencent.