Ubezpieczenie samochodu coraz tańsze

opublikowano: 04-12-2019, 22:00

W przyszłym roku ubezpieczyciele nadal będą konkurować ceną o klientów OC, a ci coraz chętniej ich zmieniają.

Ceny OC komunikacyjnego systematycznie maleją — zauważa multiagencja CUK Ubezpieczenia, sprzedająca produkty 30 zakładów, która wzięła pod lupę dane za dziesięć miesięcy tego roku. W styczniu za obowiązkowe ubezpieczenie pojazdu płaciliśmy średnio 619 zł, a w październiku — 582 zł. Obecnie najniższe składki płacą mieszkańcy województw: lubelskiego, świętokrzyskiego i podkarpackiego.

Średnie ceny obowiązkowego ubezpieczenia komunikacyjnego wahają się tam między 497 a 532 zł. Poniżej 600 zł za polisę płacą jeszcze mieszkańcy województw warmińsko-mazurskiego i opolskiego (średnia cena to 584 zł). Czego kierowcy mogą się spodziewać w następnych miesiącach? Zdaniem Macieja Kuczwalskiego, eksperta multiagencji CUK Ubezpieczenia, średnia cen OC w grudniu może nadal spadać.

— Co miesiąc średnia cena OC zmniejsza się o kilka złotych. W ujęciu rocznym jest to odczuwalna tendencja, nie ma natomiast wielkiego wpływu na stan portfela klienta. Warto zaznaczyć, że ceny powoli zmierzają do stabilizacji. Po podwyżkach z ubiegłych lat mamy do czynienia jedynie z niewielką korektą — tłumaczy ekspert.

Prognoza na 2020 r. również zakłada spadek cen.

— Konkurowanie o klientów prowadzi do niewielkich korekt na rynku cen ubezpieczeń. Widzimy to po współpracy z wieloma towarzystwami, które wprowadzają coraz ciekawsze możliwości obniżenia składek. Oprócz zniżek za bezszkodową jazdę stosują dodatkowe rabaty za lojalność czy dołączenie do polisy współmałżonka lub osoby z historią bezkolizyjnej jazdy — mówi przedstawiciel CUK Ubezpieczenia.

Polscy kierowcy coraz częściej porównują ceny polis i szukają alternatywy dla obecnego ubezpieczyciela.

— Widzimy spore zainteresowanie migracją między towarzystwami, nawet w grupie starszych i bardziej doświadczonych kierowców. Tutaj warto wspomnieć o młodszej grupie kierowców. Młodzi w sposób zupełnie naturalny dokonują wyboru najtańszej i najlepszej opcji. Są do tego przyzwyczajeni przez świat e-commerce, w którym poruszają się swobodnie. Zmiana profilu klienta, do którego musi dziś dotrzeć ubezpieczyciel, wymusza jeszcze lepszą ofertę nakierowaną na zaspokojenie potrzeb najmłodszej grupy odbiorców — dodaje ekspert.

3650b480-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Ubezpieczeniowe wieści
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE
Ubezpieczeniowe wieści
autor: Karolina Wysota
Wysyłany co dwa tygodnie
Karolina Wysota
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy