Ubezpieczyciele gonią trendy

Karolina Wysota
06-12-2017, 22:00

Ponad połowa prezesów towarzystw ubezpieczeniowych na świecie postrzega nowe technologie jako szansę na rozwój biznesu, a nie zagrożenie.

Aby jednak utrzymać konkurencyjną pozycję, muszą wdrażać więcej innowacyjnych rozwiązań dopasowanych do potrzeb coraz bardziej wymagających klientów — wynika z badania przeprowadzonego przez firmę doradczą KPMG.

— Istnieje ryzyko pojawienia się nowej konkurencji ze strony takich podmiotów jak Facebook czy Google, niekoniecznie w takiej formie, do której branża przywykła dotychczas — komentuje Marcin Dymek, szefa sektora ubezpieczeniowego w KPMG Polska. W ramach corocznego badania „Preparing to disrupt and grow. Insurance CEOs pick up the pace”, przepytano ponad stu szefów zakładów ubezpieczeniowych, którzy posiadają co najmniej pięcioletnie doświadczenie na stanowisku prezesa.

48 proc. Taki odsetek prezesów towarzystw ubezpieczeniowych planuje więcej inwestować w technologie w ciągu najbliższych 3 lat.

58 proc. Ubezpieczycieli uważa, że skutecznie wyczuwa nowe sygnały rynkowe.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Ubezpieczenia / Ubezpieczyciele gonią trendy