Ubezpieczyciele wydają miliony

MAZ
opublikowano: 12-05-2008, 00:00

W I kwartale 2008 r. towarzystwa ubezpieczeniowe w Polsce wydały na wizerunkowe kampanie reklamowe prawie 61 mln złotych.

W I kwartale 2008 r. towarzystwa ubezpieczeniowe w Polsce wydały na wizerunkowe kampanie reklamowe prawie 61 mln złotych.

Towarzystwa oferujące ubezpieczenia komunikacyjne przeznaczyły na swoje akcje promocyjne niemal 56 mln zł. W telewizji pojawiły się spoty pięciu z nich: AXA, Commercial Union Direct, Link 4, Liberty Direct i PZU. Najwięcej na zakup telewizyjnego czasu reklamowego, bo aż 15 mln zł, wydała AXA.

Mimo to, jak wynika z badania TNS OBOP, najbardziej znanymi wśród towarzystw w Polsce i tak nadal pozostają spółki z grupy kapitałowej PZU. Na pytanie o znajomość towarzystw oferujących ubezpieczenia komunikacyjne spontanicznie wymienia je niemal trzy czwarte (71 proc.) Polaków. W pierwszej trójce najlepiej rozpoznawanych marek znalazły się również: Warta (46 proc. wskazań) i Link 4 (32 proc.). Natomiast AXA rozpoznaje jedynie 7 proc. respondentów.

Z kolei towarzystwa oferujące ubezpieczenia na życie w I kwartale 2008 r. wydały na swoje kampanie reklamowe 4,7 mln zł, czyli ponad 10 razy mniej niż towarzystwa z usługami komunikacyjnymi. W telewizyjną kampanię reklamową (TVP, Polsat, TVN, TVN24 i Discovery) zainwestowało jednak tylko jedno towarzystwo — Aegon. Za zakup mediów do pierwszej w swojej historii kampanii wizerunkowej ten ubezpieczyciel wydał 3,6 mln zł.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MAZ

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu