Czytasz dzięki

Ucz się biznesu bez wychodzenia z domu

opublikowano: 27-04-2020, 22:00

Akademia PARP pomoże firmom przetrwać kryzys. W okresie pandemii zainteresowanie oferowanymi przez nią e-kursami wzrosło trzykrotnie

Przedstawiciele biznesu kojarzą Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) głównie z przyznawaniem grantów. Wielu z nich nie wie, że oferuje ona darmowy dostęp do kursów bez konieczności wychodzenia z domu. Akademia PARP to zestaw szkoleń internetowych z wiedzą biznesową.

Michał Polański, dyrektor departamentu wsparcia przedsiębiorczości w
PARP, podkreśla, że nowe e-kursy będą dotyczyły m.in. motywowania pracowników i
zarządzania nimi w sytuacjach kryzysowych.
Zobacz więcej

TEGOROCZNE NOWOŚCI:

Michał Polański, dyrektor departamentu wsparcia przedsiębiorczości w PARP, podkreśla, że nowe e-kursy będą dotyczyły m.in. motywowania pracowników i zarządzania nimi w sytuacjach kryzysowych. Fot. ARC

E-learningowy boom

Rynek technologii edukacyjnych w ostatnim czasie przyspieszył. Do e-learningowego boomu przyczyniają się m.in. postępująca cyfryzacja społeczeństwa, powszechny i szybki dostęp do nowinek technologicznych. Impulsem do rozwoju internetowych szkoleń jest też obecna pandemia.

— Wiele osób zyskało więcej wolnego czasu, a konieczność izolacji w domach zmusiła ich do szukania wspomnianych przedsięwzięć w sieci. Teraz e-edukacja to jedyny sposób na zdobywanie wiedzy — podkreśla Michał Polański, dyrektor departamentu wsparcia przedsiębiorczości w PARP, koordynator Akademii PARP.

Akademia PARP, czyli interaktywna platforma szkoleniowa, działa już od kilkunastu lat. W ciągu ostatniego roku została wzbogacona o kolejne kursy i udoskonalona pod względem technicznym.

— W okresie pandemii odnotowaliśmy trzykrotny wzrost zainteresowania szkoleniami, choć wcześniej też były one popularne wśród przedsiębiorców i ich pracowników chcących podnosić kompetencje. Chętnie korzystali z nich również studenci i osoby, które planują działać na własny rachunek. W styczniu na naszej platformie było zalogowanych ponad 14 tys. osób, a na koniec marca — ponad 21 tys. Co ważne, jedna osoba może zapisać się na więcej niż jeden kurs. Od czerwca ubiegłego roku wydaliśmy już 12 tys. certyfikatów ukończenia kursów — zaznacza Michał Polański.

Bogata oferta

Oferta Akademii PARP to zestaw 17 szkoleń z takich dziedzin, jak m.in. finanse, marketing, prawo i zarządzanie. Do najpopularniejszych należą: „Jak założyć własną firmę?”, „Media społecznościowe w biznesie” i „Ochrona danych osobowych dla MŚP (RODO)”. Michał Polański zwraca też uwagę na dobrze oceniane przez przedsiębiorców kursy: „Podatkowa księga przychodów i rozchodów” i „E-commerce i marketing internetowy”.

— Coraz więcej przedstawicieli biznesu zaczęło interesować się tematyką dotyczącą rozwoju sklepów internetowych. Planujemy wzbogacić to szkolenie o nowe aspekty e- -commerce. Każdy kurs staramy się poprawiać pod względem merytorycznym. Rozszerzamy jego tematykę, jeżeli zmieniają się regulacje prawne lub trendy w danej dziedzinie — zaznacza Michał Polański.

W ofercie rządowej agencji nie brakuje też szkoleń, których celem jest rozwój kompetencji menedżerskich przydatnych w prowadzeniu biznesu. Nowy kurs „Umiejętności osobiste” składa się z 10 lekcji, podczas których uczestnicy dowiedzą się m.in. jak we właściwy sposób uwalniać emocje.

Nowe szkolenia

W najbliższym czasie ekipa Akademii PARP uruchomi kolejnych pięć e-szkoleń, a do końca roku będzie ich łącznie 32.

— Wśród nich znajdą się takie, które pomogą firmom przetrwać okres zawirowań i dopasować się do zmieniających się warunków rynkowych. Będą dotyczyły m.in. motywowania pracowników i zarządzania nimi w sytuacjach kryzysowych. Nie zabraknie też kursu na temat technik sprzedażowych. Jest na to spore zapotrzebowanie wśród uczestników Akademii PARP — zapowiada Michał Polański.

b960cf00-66b9-11ea-bc55-0242ac130003
Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

Autorami szkoleń internetowych są eksperci z dużą wiedzą biznesową i doświadczeniem w tej dziedzinie. Aby skorzystać z e-nauki, wystarczy mieć stałe łącze internetowe, odpowiedni sprzęt komputerowy oraz być zdyscyplinowanym i systematycznym.

— Akademia PARP to narzędzie nowoczesne i intuicyjne w obsłudze. Jej przyszli uczestnicy muszą założyć konto użytkownika i zalogować się na stronie internetowej Akademii. Kursy są pogrupowane w kilka kategorii. Przed wybraniem jednego z nich użytkownik może zapoznać się z programem szkolenia, oczekiwanymi efektami i wskazówkami przydatnymi w jego realizacji. Może też dowiedzieć się, jak oceniają go inni użytkownicy serwisu i ile czasu trzeba poświęcić na jego ukończenie. Średnio jest to około czterech godzin. Kursy podzielone są na etapy, więc uczestnicy mogą dostosować naukę do swojego kalendarza — wyjaśnia Michał Polański.

Na tym jednak edukacyjna oferta PARP się nie kończy. Rządowa agencja ma na swoim kanale YouTube ponad 80 filmów szkoleniowych. Jaka jest różnica między nimi a e-kursami? Mają one formułę nagranych wcześniej wykładów. Przedsiębiorca nie może tu liczyć na interakcję z mentorem.

— Dzięki wspomnianym filmom szybciej docieramy do przedsiębiorców z aktualnymi tematami biznesowymi. Natomiast stworzenie e-kursu trwa dłużej, wymaga przygotowania zarówno scenariusza technicznego, jak i merytorycznego — podkreśla Michał Polański.

W ofercie szkoleniowej PARP są też seminaria i webinaria.

PFR też szkoli

Również PFR Portal PPK, spółka zależna Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR), ma aktualną ofertę szkoleniową dla przedsiębiorców, którzy chcieliby skorzystać ze wsparcia na ochronę miejsc pracy i utrzymanie płynności finansowej firm.

— Trenerzy regionalni, którzy dotychczas prowadzili szkolenia dotyczące pracowniczych planów kapitałowych, skierowane do pracodawców i osób odpowiedzialnych za wdrożenie programu w firmach, prowadzą równolegle e-kursy i webinaria dla przedsiębiorców na temat rozwiązań proponowanych w rządowej tarczy antykryzysowej i tarczy finansowej PFR. Uczestnictwo w nich jest bezpłatne. Mają one charakter otwarty, ale też mogą być organizowane dla konkretnych firm. Zainteresowanie finansowaniem wśród przedstawicieli biznesu jest ogromne. Eksperci nie tylko wyjaśniają, w jaki sposób można skorzystać z programu pomocowego dla przedsiębiorstw, które ucierpiały wskutek pandemii, ale odpowiadają też na bieżąco na pytania uczestników szkoleń online — wyjaśnia Robert Zapotoczny, prezes PFR Portal PPK.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Zawiślińska

Polecane