10. edycja targówInvestcity udowodniła, że impreza służy bardziej promocji oferty inwestycyjnej samorządów oraz firm działających w ich otoczeniu niż nawiązywaniu kontaktów z inwestorami.
Przedstawiciele Związku Miast Polskich, organizatora imprezy, podkreślają, że Targi Inwestycyjne Miast Polskich Investcity dowodzą, jak wielką rolę odgrywają samorządy w polskiej gospodarce.
— Bez udziału samorządowych pieniędzy nie udałoby się przeprowadzić bardzo wielu ważnych przedsięwzięć gospodarczych —mówi Piotr Uszok, prezydent Katowic, przewodniczący ZMP.
Większość miast szukało na targach inwestorów, którzy partycypowaliby w budowie centrów handlowo-usługowych (10 miast), ośrodków rekreacyjno- -sportowych (10 miast), hoteli i moteli (9 miast). Wiele miast szuka partnerów do budowy hal sportowych i aquaparków.
Na targach wystawiały się banki i instytucje, które od lat obsługują samorząd terytorialny (banki PKO BP, BOŚ) lub dysponują wyspecjalizowaną ofertą do podmiotów komunalnych, Agencja Mienia Komunalnego i Agencja Mienia Wojskowego. Nowością imprezy była prezentacja inwestorów z Katalonii.