Udany kwartał BMW

Drugi kwartał 2016 r. był udany dla koncernu BMW. Niemiecki producent samochodów klasy premium odnotował 7,9-proc. wzrost zysków, m.in. dzięki rosnącej sprzedaży nowego kompaktowego SUV-a X1  i utrzymaniu kosztów w ryzach, donosi Bloomberg.

Zysk przed odsetkami o podatkami wzrósł do 2,37 mld EUR z 2,53 mld w II kwartale 2015 r. Rezultat jest wyższy niż oczekiwali analitycy, których mediana prognoz zakładała wynik na poziomie 2,67 mld EUR.

BMW
Zobacz więcej

BMW

fot. Bloomberg

Całe jednak  pierwsze półrocze 2016 r. przyniosło zdetronizowanie spółki z pozycji lidera segmentu luksusowych samochodów. Na tronie zasiadł inny niemiecki rywal, koncern Daimler z Mercedesem, który skorzystał na wprowadzeniu do sprzedaży nowych modeli i liftingu E-Class skierowanej do użytkowników biznesowych. Firma zapowiada, że zamierza skupić się na zyskowności, a nie wielkości sprzedaży.

BMW może jednak pochwalić się wzrostem marż. Ta na sprzedaży zwiększyła się z 8,4 do 9,5 proc. To nieco mniej niż w przypadku Mercedesa (10 proc.), ale więcej niż u innego rywala Audi (7,6 proc.). Koncern z Bawarii potwierdza, że oczekuje nieznacznego wzrostu dostaw i zysku brutto w tym roku oraz marży zysku w przedziale 8 do 10 proc. 

Znacząc, bo sięgający aż 87 proc. wzrost BMW odnotował w I półroczu w segmencie pojazdów elektrycznych. To zasługa głównie wejścia do sprzedaży nowych modeli. Z kolei popyt na SUV X1 podskoczyła aż o 62 proc.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Motoryzacja / Udany kwartał BMW