UE: Promocja biopaliw na Brukselskim Salonie Samochodowym

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 12-01-2006, 17:29

Brukselski Salon Samochodowy otwarto w czwartek w stolicy Belgii. Bierze w nim udział 300 wystawców prezentując 1350 modeli pojazdów. Specjalne stoisko poświęcone biopaliwom otworzył unijny komisarz ds. energii Andris Piebalgs, który na miejsce imprezy przyjechał samochodem marki Saab-85 napędzanym w 85 proc. biopaliwem.

Brukselski Salon Samochodowy otwarto w czwartek w stolicy Belgii. Bierze w nim udział 300 wystawców prezentując 1350 modeli pojazdów. Specjalne stoisko poświęcone biopaliwom otworzył unijny komisarz ds. energii Andris Piebalgs, który na miejsce imprezy przyjechał samochodem marki Saab-85 napędzanym w 85 proc. biopaliwem.

    Jeszcze zanim komisarz otworzył stoisko, w rozmowie z dziennikarzami podkreślił znaczenie paliw ekologicznych dla polityki transportowej i energetycznej krajów UE. Przypomniał, że Unia w 2003 roku przyjęła dyrektywę, zgodnie z którą do 2010 r. biopaliwa powinny stanowić 5,75-procentowy udział w rynku paliw.

    W grudniu ubiegłego roku Komisja Europejska przyjęła plan działań, mających na celu zwiększenie wykorzystania w przemyśle samochodowym energii ze źródeł ekologicznych, w tym biopaliw.

    Komisarz przyznał, że na razie "nie wykorzystujemy tego rodzaju paliwa na tyle, na ile byśmy chcieli". Podkreślił jednocześnie, że wierzy, iż do 2010 r. uda się zrealizować wyznaczony cel. Zaznaczył, że 5,75-procentowy udział biopaliw w rynku paliw nie jest przesadnie wygórowanym celem.

    "Nie spodziewam się, że wszystkie samochody będą jeździć napędzane takimi paliwami" - powiedział. Dodał, że konsumenci powinni mieć możliwość wyboru, czy chcą jeździć samochodami napędzanymi w ten sposób, czy nie.

    Piebalgs podkreślił, że niezwykle ważna jest edukacja konsumentów na temat korzyści płynących z biopaliw. Jego zdaniem, producenci samochodów powinni odczuwać, że konsumenci chcą jeździć takimi pojazdami. Na razie tylko trzy kraje produkują samochody, które mogą być bezpiecznie zasilane paliwami ekologicznymi. Są to: Szwecja, Niemcy, Francja.

    Pytany, czy sam będzie dawał dobry przykład i jeździł samochodem ekologicznym, komisarz odparł, że z chęcią kupiłby go dla siebie. Powiedział też, że będzie starał się zachęcać Komisję Europejską do używania takich pojazdów.

    Belgijski Salon Samochodowy potrwa do 11 stycznia. Organizatorzy imprezy spodziewają się, że odwiedzi ją 750 tys. zwiedzających.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane