UE wspiera współpracę polsko-niemiecką
PROMOCJA: Staramy się rozpropagować bank danych polskich ofert biznesowych, umieszczając reklamy w mediach regionalnych, organizując seminaria i spotkania oraz wykorzystując Internet — opowiada Jarosław Gowin, kierownik projektu w Management Focus.
Firmy i instytucje zainteresowane polsko-niemiecką współpracą przygraniczną mogą bezpłatnie promować się w Internecie. Powstanie banku danych jest finansowane przez Unię Europejską.
29 września rusza strona westpoland.com.pl, za pośrednictwem której polskie firmy będą oferować zagranicznym partnerom produkty, usługi i nieruchomości. Bank danych jest częścią programu finansowanego ze źródeł Unii Europejskiej w ramach PHARE.
Jego przygotowanie zleciło Polsko-Niemieckie Towarzystwo Wspierania Gospodarki, do którego trafiły fundusze UE.
— Ma to być kolejny instrument ułatwiający firmom nawiązywanie kontaktów na rynkach europejskich. Pomysł, aby wykorzystać część funduszy tworząc internetowy bank danych, wyszedł od instytucji gospodarczych z rejonu pogranicza — wyjaśnia Wojciech Nieśpiał, kierownik projektu w Polsko-Niemieckim Towarzystwie Wspierania Gospodarki.
Na program promocji polsko- -niemieckiej współpracy przygranicznej UE przeznaczyła 309,3 tys. EUR (około 1,2 mln zł). Projekt obejmuje trzy województwa: zachodniopomorskie, lubuskie i dolnośląskie. W każdym z nich wyodrębniono punkty informacyjne (agencje rozwoju regionalnego, izby gospodarcze i centra biznesu), gdzie przeszkolone osoby będą zachęcać firmy do umieszczania swoich ofert biznesowych w Polskim Banku Promocji Gospodarczej.
Korzystanie z banku danych i zamieszczenie pierwszej oferty biznesowej będzie bezpłatne. Firmy zagraniczne, zainteresowane nawiązaniem kontaktów z partnerami, uzyskają niezbędne informacje odwiedzając stronę internetową, przygotowaną w trzech językach.
Projekt realizuje wybrane w przetargu konsorcjum hiszpańskiej Equinoccio (strona informatyczna i promocja w Niemczech) z polską firmą konsultingową Management Focus (marketing i promocja w Polsce).
— Internet staje się coraz bardziej ekspansywnym narzędziem kreowania biznesu. Dlatego projekt, który realizujemy, ma szersze oddziaływanie niż promocja współpracy przygranicznej. Kreuje postęp technologiczny i podnosi kulturę informatyczną małych i średnich polskich firm — twierdzi Jarosław Gowin, kierownik projektu w Management Focus.