Czytasz dzięki

Ukraińca zatrudnię

opublikowano: 07-07-2020, 22:00

Miesięczne wydatki pracowników z Ukrainy często nie przekraczają 500 zł. To dzięki m.in. benefitom pozapłacowym.

Najlepszym sposobem na przyciągnięcie pracowników ze Wschodu, oprócz atrakcyjnej pensji, są benefity — twierdzą eksperci Personnel Service, firmy zajmującej się rekrutacją i zatrudnianiem Ukraińców u polskich pracodawców. Z „Barometru Polskiego Rynku Pracy”, czyli jej najnowszego badania, wynika, że do najpopularniejszych dodatków do wynagrodzeń oferowanych Ukraińcom należy darmowe zakwaterowanie w mieszkaniach. Taki benefit zapewniono 68 proc. pracownikom z Ukrainy. Ponadto 37 proc. może liczyć na dostęp do internetu, a po 27 proc. — na transport do miejsca pracy i bezpłatne wyżywienie.

Co piąty zatrudniony pochodzący zza wschodniej granicy otrzymał telefon komórkowy. Benefity obniżają koszty utrzymania i pozwalają zaoszczędzić z myślą o dalekiej rodzinie. 10 proc. ankietowanych Ukraińców deklaruje, że również dzięki nim są w stanie przeżyć w Polsce za mniej niż 200 zł miesięcznie. 42 proc. osób co miesiąc przeznacza na wydatki od 200 do 500 zł, co trzeci 500-1000 zł, a prawie 8 proc. wydaje ponad tysiąc. Jednocześnie co trzeci badany może liczyć na zarobki przekraczające 3 tys. zł. Tylko 12 proc. pracowników ze Wschodu przyznaje, że dostaje na rękę poniżej 2,2 tys. zł miesięcznej płacy, a 3 proc. z nich zatrudniono za pensję minimalną.

— Pracownicy z Ukrainy nadal wykonują w Polsce głównie prace fizyczne. Wskazuje tak trzech na czterech respondentów. 17 proc. zasila szeregi w sektorze usługowym, 3 proc. wykonuje pracę umysłową, a 1 proc. to kadra zarządzająca. Taki rozkład to pochodna uproszczonej procedury zatrudniania, która zezwala na krótkotrwałe podjęcie pracy w naszym kraju przez maksymalnie sześć miesięcy w roku — mówi Krzysztof Inglot, prezes Personnel Service.

Dodaje, że firmom w Polsce nie opłaca się rekrutować Ukraińców na stanowiska wymagające długiego i kosztownego wdrożenia, bo za pół roku trzeba pracownika zastąpić kolejnym.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Polecane