Telia ogłosiła umowę, wartą 9,2 mld koron szwedzkich w lipcu ubiegłego roku. Firma zamierza rozszerzyć swoją działalność medialną. Grupy telekomunikacyjne inwestują znaczne środki szukając zysków w zmieniających się nawykach widzów związanych z oglądaniem telewizji.

Marki Bonnier, należące do znanej szwedzkiej rodziny, obejmują największego szwedzkiego nadawcę komercyjnego, TV4 oraz usługę streamingową C More, a także fińską MTV. Firma konkuruje z państwowym nadawcą SVT.
W zeszłym miesiącu Telia zaproponowała Komisji Europejskiej koncesje, ale nie były one wystarczające, aby rozwiać obawy związane z regulacjami.
Unijny organ ochrony konkurencji i Telia odmówiły komentarza.
Według nieoficjalnych informacji, w piątek komisja ma zamiar ogłosić otwarcie trwającego 90 dni roboczych szczegółowego dochodzenia w celu zbadania transakcji.
Umowa jest ważna z politycznego punktu widzenia dla Szwecji, ponieważ rząd posiada 37 proc. udziałów w Telii.