Unibep zbuduje tanie hotele

Emil Górecki
opublikowano: 2011-09-27 00:00

Marka, projekt i wykonawca już są. Teraz spółka czeka na chętnego, który kupi pakiet hoteli Super 8.

Unibep przymierza się do współpracy przy budowie sieci tanich hoteli Super 8, należącej do amerykańskiego Wyndham Hotel Group, który wiosną ogłosił plan wejścia na polski rynek. Budynki będą składane z prefabrykatów. Pierwszy segment pokazowy już powstał w fabryce Unibepu i podobno przypadł do gustu przedstawicielom grupy Wyndham. — Ale to dopiero początek. Wyndham daje tylko markę, teraz trzeba znaleźć inwestora, z którym będziemy mogli podpisać umowę — mówi Jan Mikołuszko, prezes Unibepu. Alex Kloszewski, partner i szef działu hotelowego agencji Colliers International, który występuje w imieniu grupy Wyndham w Polsce, informuje, że Unibep będzie zarówno producentem, jak i inwestorem hoteli. Skąd rozbieżności? — Zostaniemy inwestorami tylko wówczas, jeśli znajdziemy sposób wyjścia z tego projektu, gdy na przykład pojawi się fundusz, który będzie chciał kupić całą sieć w transakcji pakietowej. Unibep nie będzie zajmowałsię działalnością hotelową — tłumaczy Jan Mikołuszko. Może zdecydować się na wybudowanie pierwszego hotelu, by pokazać potencjalnym inwestorom, jak taki koncept będzie funkcjonował. W pięć-siedem lat ma w Polsce powstać 10-15 takich obiektów. Cena każdego nie przekroczy 4 mln EUR. — Finalizujemy już kontrakt na zarządzanie całą siecią z pewną polską spółką. Pierwszy hotel powstanie w Warszawie — mówi Alex Kloszewski. Super 8 to sieć tanich hoteli ulokowanych przy głównych trasach, często przy stacjach benzynowych. W Polsce będzie to Shell, z którym właściciel marki podpisał kontrakt na wyłączność. Nazwa pochodzi od ceny za noc, jaka obowiązywała w latach 70. w USA — 8,88 USD. Sieć jest obecna w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Chinach. Teraz w planach ma wejście do Europy: w pierwszej kolejności do Polski, Niemiec i Wielkiej Brytanii. — Zaczynamy prace także w Niemczech. Mam nadzieję, że również tutaj naszym partnerem będzie Unibep — dodaje Alex Kloszewski. Wyndham chce wprowadzić do Polski także droższą markę Ramada, choć poszukiwania lokalizacji — za co odpowiadaColliers — na razie spełzły na niczym. Hotele tej marki mają po 3,5-4 gwiazdki. Poszukiwanie lokalizacji trwa, głównie w Warszawie, we Wrocławiu i w Krakowie. W Doniecku na Ukrainie Ramada działa już od kilku lat. Dziś w Mińsku Unibep świętuje wmurowanie kamienia węgielnego pod hotel Viktoria. Bank Gospodarstwa Krajowego przyznał na jego realizację 45,4 mln EUR kredytu, a KUKE kontrakt ubezpieczyła. Hotel ma być gotowy w grudniu 2013 r.