Udziały w Unilinku sprzedaje Enterprise Investors, który poprzez fundusz private equity Polish Enterprise Fund VIII zainwestował w spółkę w 2018 r. obejmując pakiet 38,4 proc. akcji. Od czasu inwestycji funduszu Unilink zrealizował ponad 60 transakcji przejmując swoich konkurentów i stał się największą platformą dystrybucji ubezpieczeń w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W ciągu czterech lat składka brutto zwiększyła się o ok. 400 proc.
- Przekształciliśmy Unilink z lidera rynku dystrybucji ubezpieczeń w Polsce w największego gracza w regionie. Spółka jest liderem w sześciu krajach i działa we wszystkich kanałach dystrybucji. Dzięki wsparciu Enterprise Investors zrealizowaliśmy niezwykły wzrost i zbudowaliśmy solidną pozycję na przyszłość – mówi Igor Rusinowski, dyrektor generalny Unilinka.

Grupa jest graczem numer jeden w Polsce (marka Unilink), Bułgarii (marka I&G Insurance Brokers), Rumunii i Mołdawii (marka Safety Broker), Czechach i Słowacji (marka Insia). Składka przypisana brutto w obszarze ubezpieczeń majątkowych i życiowych w 2022 roku wyniosła łącznie 1,3 mld EUR. Grupa działa również w formule MGA (managing general agent) w Polsce (Unext) oraz Rumunii (Next Ins Pro). W regionie CEE współpracuje z 15 tys. agentów, posiada 2,5 tys. placówek i sprzedaje ok. 7 mln polis rocznie.
Zarząd Grupy Unilink pod kierownictwem Igora Rusinowskiego będzie dalej rozwijać grupę pod skrzydłami Acrisure – fintechu i jednego z dziesięciu największych globalnych brokerów ubezpieczeniowych. Celem jest przyspieszenie międzynarodowego rozwoju grupy, w czym pomóc mają zasięg i doświadczenie Acrisure. Wartość transakcji, która wymagania uzyskania zgód regulacyjnych, nie została ujawniona.
- Po dogłębnym przeglądzie naszych opcji strategicznych, wierzymy, że dokonaliśmy najlepszego wyboru nowego inwestora. Jesteśmy bardzo spójni z koncentracją Acrisure na partnerstwie, wzroście, innowacjach i przedsiębiorczości. Zespół Grupy Unilink z dużą energią i optymizmem podchodzi do dołączenia do Acrisure, aby wspólnie budować przewagi konkurencyjne na naszych rynkach. Łączą nas identyczne wartości i zasady biznesowe związane z partnerstwem, zaangażowaniem i akwizycjami będącymi w centrum naszego DNA – mówi Igor Rusinowski.
