Uniqa obiera kurs na technologie

Prosty direct już się nie sprawdza — twierdzi prezes towarzystwa, które poszuka pomysłu na życie w wirtualnym świecie.

Uniqa dołącza do grona ubezpieczycieli, którzy postawią na nowe technologie. Kilka dni temu austriacka centrala firmy ogłosiła, że w ciągu pięciu lat przeznaczy na inwestycje w ten obszar nawet 500 mln EUR. Część tych pieniędzy trafi do Polski.

— Musimy wypracować model biznesu ubezpieczeniowego w wirtualnym świecie. Prosty direct [sprzedaż polis przez internet i telefon — red.] się nie sprawdził. Dlatego potrzebujemy nowego pomysłu na obecność w internecie i social mediach — mówi Andrzej Jarczyk, szef Uniqa Polska.

W tym roku ubezpieczyciel rozpocznie prace nad systemem IT dla życiowej spółki. Powinien być gotowy w 2018 r. Rozwiązanie, które wybierze polska spółka, może stać się referencyjnym rozwiązaniem dla całej grupy. Inwestycja w ten segment nie jest przypadkowa. Po kilku latach koncentracji na biznesie majątkowym Uniqa zamierza skoncentrować uwagę na polisach życiowych. Według Andrzeja Jarczyka, ten segment rynku w ostatnich latach był zdominowany przez polisy inwestycyjne, które stanowiły substytut lokat bankowych. Taki model jednak się wyczerpał i dlatego Uniqa zamierza sprzedawać produkty ochronne. W jej ofercie mają pojawić się ubezpieczenia ze składką regularną, które będą opierały się, budowaniu długoletnich relacji z klientem bez kuszenia go zyskami z inwestycji. W segmencie majątkowym Uniqa zamierza kontynuować dotychczasową strategię, która zakłada ograniczanie sprzedaży nierentownych ubezpieczeń komunikacyjnych i nacisk na sprzedaż produktów dobrowolnych — dla klientów indywidualnych i firm.

— Pod względem wyniku finansowego ubiegły rok był dla nas najlepszy w historii. To dowodzi, że rezygnacja ze składki, która przynosi głębokie straty, ma sens. Nie jest to proste, bo trzeba zmierzyć się ze spadkiem przypisu — podkreśla Andrzej Jarczyk.

Jego zdaniem, koniec ubiegłego roku przyniósł podwyżki cen polis komunikacyjnych w obszarze flot. W przypadku klientów indywidualnych miały one „kosmetyczny charakter i pudrowały rynkową rzeczywistość, zamiast ją zmieniać”. Prezes liczy, że w tym roku branża zdecyduje się na prawdziwe podwyżki. Zmusi ją do tego ok. 1 mld zł straty, które w ubiegłym roku przyniosła jej sprzedaż ubezpieczeń komunikacyjnych. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mariusz Gawrychowski

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Uniqa obiera kurs na technologie