Uniwersytet medyczny sięgnie po PPP

  • Anna Pronińska
opublikowano: 05-02-2013, 00:00

W samym sercu Warszawy powstanie placówka, która będzie kształcić studentów stomatologii.

Takiego projektu w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP) jeszcze w Polsce nie było. Warszawski Uniwersytet Medyczny (WUM) chce stworzyć Uniwersyteckie Centrum Stomatologiczne. Wartość przedsięwzięcia ocenia na 60,9 mln zł.

— Obecnie w strukturze uczelni brakuje zlokalizowanego w jednym miejscu zespołu obiektów, który umożliwi objęcie pacjenta zintegrowanym leczeniem stomatologicznym — czytamy we wniosku, który uczelnia złożyła w resorcie rozwoju regionalnego.

To jeden z dziesięciu medycznych projektów w PPP, które mogą otrzymać doradcze wsparcie ministerstwa i ubiegać się o dotacje z nowej perspektywy unijnej. WUM upatrzył sobie miejsce w samym centrum Warszawy. Inwestycja ma być realizowana na terenie Szpitala Klinicznego Dzieciątka Jezus, przyjmującego pacjentów przy ul. Nowogrodzkiej i Lindleya.

Pomysłodawcy nie tylko chcą budować od zera, ale również adaptować zabytkowe pawilony. Wkładem uczelni mają być działka (wartość 13,4 mln zł) oraz projekt funkcjonalno-użytkowy. WUM zakłada, że dostanie nawet 25 mln zł z dotacji Ministerstwa Zdrowia.

Pozostałą kwotę (22,5 mln zł) ma wyłożyć partner prywatny. W II kwartale tego roku uczelnia planuje uruchomienie procedury przetargowej. Pod koniec roku ma dojść do podpisania umowy z prywatnym partnerem. Będzie obowiązywać przez 10 lat. Prace budowlane miałyby się zakończyć w IV kwartale 2015 r.

— To bardzo ciekawy projekt, zwłaszcza że wszystkie poprzednie PPP ogłaszane przez uniwersytety i akademie medyczne w Polsce dotyczyły akademików. Tu mamy do czynienia ze specjalistycznym zamówieniem w obszarze naukowo-dydaktycznym — mówi Bartosz Mysiorski z Fundacji Centrum PPP.

Jego zdaniem, odpowiednie przygotowanie oferty może się spotkać z pozytywną odpowiedzią rynku.

— WUM musi się postawić w roli partnera prywatnego, który do takiego przedsięwzięcia podejdzie czysto biznesowo. Uczelnia musi wiedzieć, na czym i na jakich zasadach będzie zarabiać inwestor — podkreśla Bartosz Mysiorski. Przypomina, że podobne projekty z powodzeniem są realizowane m.in. w USA.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Pronińska

Polecane