Właściciel sieci kin Cinema City naruszył prawo, nie informując konsumentów o wszystkich warunkach promocji - uznał prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Cezary Banasiński. Urząd poinformował o tym w czwartek w komunikacie.
Jak podał Urząd, sprawa dotyczy akcji promocyjnej, która była prowadzona przez Cinema City Poland od 14 maja do 31 grudnia 2004 roku.
Właściciel sieci kin poinformował o możliwości nabycia biletów po obniżonej cenie wynoszącej 10 złotych. Warunkiem było zebranie na imiennej karcie pieczątek potwierdzających wcześniejsze nabycie 5 biletów. W czasie trwania tego programu lojalnościowego wydano 2 miliony kart.
Jak ustaliła delegatura UOKiK we Wrocławiu, konsumenci nie zostali poinformowani o konieczności przedstawienia dodatkowo odcinków biletów. Ponadto regulaminu akcji nie wywieszono na tablicach informacyjnych w kinach, nie był on również dostępny na ulotkach ani w internecie.
W efekcie wielu konsumentów, którzy zebrali wymagane pieczątki, nie mogło skorzystać z promocji, ponieważ nie posiadali żądanych dodatkowo odcinków biletów.
"Mając na względzie prawo słabszych uczestników rynku do rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji, prezes UOKiK uznał, że
działanie Cinema City było praktyką naruszającą zbiorowe interesy konsumentów.
Decyzja nie jest prawomocna, spółce przysługuje dwutygodniowy termin na odwołanie.