UOKiK: ING Bank Śląski naruszył interesy klientów

Polska Agencja Prasowa SA
27-06-2006, 16:24

ING Bank Śląski naruszył interesy klientów, nie dostarczając im pełnego tekstu nowego regulaminu - uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Prezes UOKiK nakazał zaniechania stosowania tej praktyki. Bank poinformował PAP, że zastosuje się do decyzji UOKiK.

ING Bank Śląski naruszył interesy klientów, nie dostarczając im pełnego tekstu nowego regulaminu - uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Prezes UOKiK nakazał zaniechania stosowania tej praktyki. Bank poinformował PAP, że zastosuje się do decyzji UOKiK.

W komunikacie przesłanym we wtorek PAP UOKiK poinformował, że ING Bank Śląski nie dostarczył konsumentom nowego "Regulaminu świadczenia usług w ramach prowadzenia rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych oraz rachunków oszczędnościowych dla osób fizycznych". Klienci zostali poinformowani jedynie o wybranych zmianach.

Bank zobowiązany jest świadczyć usługi na zasadach ustalonych w momencie zawarcia umowy. O każdej zmianie warunków klient musi zostać szczegółowo poinformowany -  zaznaczył UOKiK w komunikacie przesłanym PAP.

Zdaniem prezesa UOKiK, niezgodne z prawem było zawiadomienie konsumentów tylko o niektórych zmianach regulaminu i jednocześnie nie poinformowanie ich o możliwości odstąpienia od umowy. "Tym samym ING Bank Śląski, stosując niezgodną z prawem praktykę, ograniczył prawo słabszych uczestników rynku do wypowiedzenia umowy" - stwierdza UOKiK w komunikacie.

Jak dowiedziała się PAP we wtorek w ING Banku Śląskim, bank ten zastosuje się do decyzji UOKIK.

W odpowiedzi przesłanej PAP, przedstawiciele banku wyjaśnili, że we wrześniu ubiegłego roku bank dokonał połączenia regulaminów, obowiązujących odrębnie do poszczególnych produktów depozytowych, debetowych kart płatniczych oraz systemów bankowości elektronicznej, w jeden wspólny regulamin.

"Wraz z połączeniem regulaminów w jeden dokument uszczegółowiliśmy zapisy, o których poinformowaliśmy wszystkich klientów przesyłając im list wraz z załącznikiem zawierającym opis zmian" - poinformował bank. W ocenie Banku, podanie klientom "zmian w formie informacji będącej czytelnym opisem ich zakresu miało na celu przedstawienie ich w czytelnej formie. Ponadto pełny tekst regulaminu był i jest dostępny dla każdego klienta w formie książeczki w oddziałach banku oraz na stronie internetowej banku" - podał bank.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / UOKiK: ING Bank Śląski naruszył interesy klientów