UOKiK kwestionuje praktyki spółki Multimedia

Polska Agencja Prasowa SA
25-08-2006, 12:01

Spółka Multimedia oferująca usługi telekomunikacyjne naruszyła interesy konsumentów - uznał Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W jego ocenie niepowiadomienie abonentów o planowanej zmianie cen usług z odpowiednim wyprzedzeniem jest niezgodne z prawem

Spółka Multimedia oferująca usługi telekomunikacyjne naruszyła interesy konsumentów - uznał Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W jego ocenie niepowiadomienie abonentów o planowanej zmianie cen usług z odpowiednim wyprzedzeniem jest niezgodne z prawem

Spółka Multimedia oferuje usługi telekomunikacyjne, między innymi telefoniczne, a także polegające na dostępie do internetu i telewizji kablowej. Jak ustalił Prezes UOKiK, w lipcu ubiegłego roku operator podniósł opłaty za usługi telewizji kablowej z pominięciem ustawowego terminu powiadomienia klientów o planowanych zmianach cen. Zgodnie z informacjami Urzędu, około 28 tysięcy spośród 230 tysięcy abonentów spółki Multimedia, których dotyczyła podwyżka, zostało o niej powiadomionych z opóźnieniem.

PrezesáUOKiK uznał, że spółka Multimedia wprowadzając nowe, wyższe opłaty z pominięciem ustawowego terminu naraziła konsumentów na straty finansowe, wymuszając na nich zapłacenie wyższej ceny za usługę wcześniej niż dopuszcza prawo. Zgodnie z nim, operator powinien powiadomić klientów o zmianie wysokości opłat z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego, w tym wypadku miesiąca.

Powyższe praktyki spółki Multimedia - zdaniem Prezesa UOKiK - są niezgodne z prawem, nie mogą być zatem dalej stosowane. Na operatora nie została nałożona kara finansowa, ponieważ takiej możliwości nie przewiduje ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Jeśli jednak spółka Multimedia nie zastosuje się do prawomocnej decyzji i nie zaprzestanie działań naruszających przepisy, możliwe będzie nałożenie kary do 10 tys. euro za każdy dzień zwłoki.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / UOKiK kwestionuje praktyki spółki Multimedia