UOKiK: Springer nie nadużył pozycji

MEW
23-12-2005, 00:00

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) umorzył postępowanie antymonopolowe przeciwko wydawcy dziennika „Fakt”, wszczęte na wniosek spółki Media Express wydającej „SuperExpress”.

Wydawca twierdził, że jego główny konkurent — Axel Springer — naruszył przepisy ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów, oferując „Fakt” w cenie 1 zł od października 2003 r. do kwietnia 2004 r.

Prezes UOKiK umorzył postępowanie, uznając, że rynek tabloidów w Polsce znajduje się w fazie dynamicznego rozwoju, a pozycja obecnych na nim wydawców nie jest stabilna. Zdaniem UOKiK, Axel Springer nie ma pozycji dominującej, a zatem stosowana przez niego praktyka nie miała charakteru nadużycia rynkowej przewagi wobec konkurenta.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MEW

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / UOKiK: Springer nie nadużył pozycji