UOKiK: TP powinna dostarczać szczegółowe wykazy usług

Polska Agencja Prasowa SA
28-07-2005, 17:06

Telekomunikacja Polska (TP) ma obowiązek dostarczania abonentom razem z fakturami szczegółowego wykazu wykonanych usług telekomunikacyjnych - uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

Telekomunikacja Polska (TP) ma obowiązek dostarczania abonentom razem z fakturami szczegółowego wykazu wykonanych usług telekomunikacyjnych - uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).

    Jak poinformował UOKiK w czwartkowym komunikacie, postępowanie w tej sprawie wszczęto we wrześniu 2004 r. Ujawniono, że TP nie dostarczała konsumentom wraz z rachunkami zamówionych przez nich szczegółowych wykazów usług telekomunikacyjnych.

    Urząd ustalił także, że na fakturach wystawianych abonentom korzystającym z planów sekundowych z ofertą darmowych połączeń, TP zamieszczała informacje o łącznym czasie zrealizowanych rozmów, bez wyodrębnienia wykorzystanego czasu bezpłatnych minut w ramach abonamentu.   

    W opinii prezesa UOKiK, powyższe działania spółki są niezgodne z obowiązującymi przepisami. Praktyki stosowane przez Telekomunikację Polską uniemożliwiały konsumentom weryfikację prawidłowości wystawionych faktur oraz monitorowania ponoszonych wydatków.

    Jak podał UOKIK, w świetle prawa operator ma obowiązek dostarczania klientom informacji o wykorzystanym czasie darmowych połączeń oraz innych szczegółowych danych na temat wykonanych usług telekomunikacyjnych. 

    Prezes urzędu nałożył na Telekomunikację Polską obowiązek informowania abonentów o wykorzystanym czasie bezpłatnych minut. Ustalony został także harmonogram, według którego TP SA ma zastosować się do wydanej decyzji.

    UOKiK podał, że w toku postępowania TP SA rozpoczęła dostarczanie szczegółowych wykazów usług.

    Decyzja nie jest prawomocna. Przysługuje od niej odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

    "TP zobowiązała się do dokonania zmian w prezentacji danych o połączeniach, dotyczących wykorzystania bezpłatnych minut. Firma przedstawiła także harmonogram oraz terminarz tych zmian. Wynika z nich, że do 8 sierpnia TP stworzy oprogramowanie, które pozwoli na elektroniczne tworzenie faktur z wymaganymi informacjami. Do 20 grudnia TP zakończy prace związane z drukowaniem faktur. Harmonogram ten został zaakceptowany przez UOKiK" - powiedziała PAP rzeczniczka prasowa TP Barbara Górska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / UOKiK: TP powinna dostarczać szczegółowe wykazy usług