UPC: mniej klientów, więcej usług

Największa kablówka w Polsce ciągle nie może się powiększyć.

Zgodnie z raportem kwartalnym brytyjskiego Liberty Global, właściciela UPC, lider polskiego rynku kablowego stracił w ciągu ostatnich trzech miesięcy 2,8 tys., klientów i ma ich teraz 1,426 mln. Dzięki sprzedawaniu dodatkowych usług dotychczasowym klientom spółka zwiększyła jednak liczbę RGU (usług generujących przychód) do 2,96 mln, czyli o 800 sztuk w porównaniu z drugim kwartałem i o 33,3 tys. rok do roku. Powolny wzrost organiczny lidera nie może na razie zostać wsparty przez przejęcia. UPC wciąż nie może doczekać się zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na kupno spółki Multimedia Polska, krajowego numeru trzy na rynku kablowym. Urząd poinformował ostatnio, że ma zastrzeżenia do wartej 3 mld zł transakcji, która może ograniczyć konkurencję w kilkunastu miastach. Zgodnie z ostatnimi dostępnymi danymi, Multimedia na koniec czerwca świadczyły 1,71 mln usług na rzecz 766 tys. klientów.

305,2 mln USD Takie przychody osiągnęło UPC Polska w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2017 r. To około 1,17 mld zł.

38,6 tys. O tyle domów zwiększył się w trzecim kwartale zasięg sieci UPC dzięki inwestycjom w światłowody.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / UPC: mniej klientów, więcej usług