Przychody sięgnęły 95,6 mln zł, były więc o 55 proc. niższe niż rok wcześniej.

Strata zmniejszyła się natomiast o 42 proc.
Na poziomie jednostkowym przychody wyniosły 54,9 mln zł (spadek o 37 proc.), a strata netto wyniosła 74,6 mln zł (zmniejszenie o 28 proc.).
Spółka dokonała odpisów aktualizujących na należności z tytułu dostaw i usług oraz pozostałych na łączną kwotę 23,1 mln zł (w tym odpis aktualizacyjny należności od spółki powiązanej Ursus Dystrybucja sp. z o.o. w restrukturyzacji w wysokości ok. 20,8 mln zł, którego wpływ na skonsolidowane sprawozdanie finansowe został wyłączony w procesie konsolidacji), odpisów w sprawozdaniu finansowym na wartość należności z tytułu dostaw i usług oraz pozostałych na łączną kwotę ok. 2,3 mln zł, a także zawiązała rezerwy na odsetki od zaległości handlowych oraz finansowych na łączną kwotę 5,4 mln zł, a także na kary w kwocie 2 mln zł.
Spółka podkreśla, że na wyniki negatywny wpływ ma m.in. aktualna sytuacja w branży związana z sytuacją systematycznego spadku przychodów ze sprzedaży na rynku krajowym ciągników jak i maszyn rolniczych.
„Kluczowym aspektem, który wpływa na popyt na polskim rynku jest niska realizacja wypłat dopłat do zakupów realizowanych w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich. Niski wolumen sprzedaży w sposób istotny przełożył się na całościowo niższą rentowność produktów, które nie pokrywają obecnie kosztów stałych produkcji” – podano w komunikacie.
Na to nakłada się istotne pogorszenie się sytuacji płynnościowej spółki wynikające z istotnych ograniczeń w zakresie możliwości zaciągania zewnętrznego finansowania w bankach i innych instytucjach oraz konieczność dokonywania zakupów od dostawców po przedpłaceniu za towar.
Z tego samego powodu spółka nie pozyskuje kontraktów na dostawy autobusów.
Ostateczne dane finansowe zostaną zawarte w jednostkowym i skonsolidowanym raporcie rocznym za 2019 rok, które zostaną opublikowane w dniu 10 czerwca 2020 roku.