W konsorcjum, które złożyło najlepszą ofertę, są m.in. Ursus oraz jego spółka zależna Ursus-Bus. Wartość oferty to 3,12 mld zł brutto (2,54 mld zł netto).
W pokonanym polu zostały konsorcjum, którego liderem jest Autosan, a także Politechnika Śląska. Ich oferty zostały skreślone z powodu braków formalnych.
"Kolejnym etapem formalnym przed przystąpieniem do realizacji zamówienia jest zawarcie przez NCBiR umowy z wykonawcą , który przedstawił najkorzystniejszą ofertę" - podał Ursus.
Po podpisaniu umowy i przedstawieniu gwarancji bankowej bądź ubezpieczeniowej zwrotu przez konsorcjum zaliczki, konsorcjum Ursus Bus otrzyma zaliczkę do kwoty 2,25 mln zł netto przeznaczoną na realizację pierwszego etapu fazy badawczo-rozwojowej. Pozostałe zaliczki w wysokości do 90 proc. wartości dwóch kolejnych etapów będą wypłacane zgodnie z zaplanowanym harmonogramem realizacji procesu B+R.
"Zamówienie publiczne składa się z fazy badawczo-rozwojowej oraz wdrożeniowej polegającej na dostarczeniu pojazdów niskoemisyjnych. Oferta Konsorcjum przewiduje uzyskanie przez Wykonawcę na realizację wszystkich 3 etapów fazy B+R finansowania w kwocie 22.350.000 zł netto, natomiast za realizację fazy wdrożeniowej (faza dostaw) oferta Konsorcjum opiewa na kwotę 2.514.200.000 zł netto. Zgodnie z dokumentacją postępowania Zamówienie (faza B+R oraz faza wdrożeniowa) powinno zostać zrealizowane do dnia 31 grudnia 2023 roku" - dodano.
