URTiP stworzył nową strategię

Marcin Bołtryk
18-03-2004, 00:00

Nowoczesny, konkurencyjny i uwzględniający potrzeby konsumentów — tak ma wyglądać polski rynek usług pocztowych do 2009 r.

Zdaniem przedstawicieli branży TSL, Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty (URTiP) powinien przede wszystkim pilnować prawidłowego przebiegu procesu liberalizacji rynku usług pocztowych. Działania zastrzeżone dotychczas wyłącznie dla Poczty Polskiej będą mogły wejść do oferty innych operatorów. Jednak będzie to proces skomplikowany. Poczta Polska, jeden z największych pracodawców w Polsce, jest bowiem wpływowym lobbystą, z bardzo silnymi związkami zawodowymi.

Powoli, konsekwentnie

Kontrolę nad procesem liberalizacji ma zapewnić strategia regulacyjna przygotowana przez prezesa URTiP. Zawarte w niej sformułowania zdają się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom prywatnych operatorów.

— Strategia łączy w sobie elementy obowiązującego w Polsce prawa i dyrektyw pocztowych Unii Europejskiej. Przy jej opracowaniu pod uwagę wzięty został też dorobek analityczny i badawczy URTiP oraz międzynarodowe standardy rynku pocztowego — przekonuje Witold Graboś, prezes Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty.

Realizacja strategii podzielona została na etapy — pokrywają się one z okresami dostosowywania pocztowych usług powszechnych do warunków liberalizacji rynku, określonych w polskim prawie i dyrektywach UE.

Efektywna kontrola państwa nad stopniową liberalizacją i rozwojem rynku pocztowego — to jeden z celów strategii.

Szczytne cele

Za najważniejsze uważa się zapewnienie niedyskryminacyjnego dostępu do wysokiej jakości pocztowych usług powszechnych po przystępnych cenach i w sposób zgodny z wymogami określanymi w prawie polskim i dyrektywach UE.

URTiP kładzie też nacisk na tworzenie warunków doskonalenia obsługi pocztowej — zamierza wspierać konkurencję PP, a tym samym przyczyniać się do rozwoju rynku, oraz aktywnie oddziaływać na kształtowanie polityki państwa w dziedzinie rynku usług pocztowych, tak by odpowiadała współczesnym trendom.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / URTiP stworzył nową strategię