USA: Coraz mniej spamu

Polska Agencja Prasowa SA
22-12-2005, 18:43

Po raz pierwszy analizy wykazały, że spamu - niechcianych wiadomości i reklam w poczcie elektronicznej - w 2005 roku będzie mniej niż w 2004 roku. Jak poinformowała w czwartek Federalna Komisja Handlu USA, oznacza to, iż najnowsze technologie filtrowania poczty i regulacje prawne zaczynają eliminować spam.

Po raz pierwszy analizy wykazały, że spamu - niechcianych wiadomości i reklam w poczcie elektronicznej - w 2005 roku będzie mniej niż w 2004 roku. Jak poinformowała w czwartek Federalna Komisja Handlu USA, oznacza to, iż najnowsze technologie filtrowania poczty i regulacje prawne zaczynają eliminować spam.

    Według analiz firmy MX Logic, od stycznia do września 2005 spam zajmował 67 proc. ruchu w sieci związanego z pocztą elektroniczną. Oznacza to, iż ogólna ilość wiadomości spamerskich zmniejszyła się o 9 proc. w stosunku do zeszłego roku.

    Jednocześnie, jak podała BBC News, w koncernie internetowym AOL między rokiem 2003, a 2004 ilość spamu zmniejszyła się o 75 proc. i w obecnym roku nadal spada.

    Jak twierdzi Federalna Komisja Handlu (FTC), wprowadzona na początku zeszłego roku legislacja antyspamerska US-CAN Spam  (Controlling the Assault of Non-Solicited Pornography and Marketing Act) zaczęła przynosić zamierzone rezultaty - zmniejsza się ilość spamu masowego.

    Jednak według BBC news sam spam także ulega zmianom - pojawiają się bardziej zróżnicowane oferty, a spamerzy korzystając z coraz doskonalszych narzędzi zaczynają przesyłać swoje niechciane wiadomości, reklamy i informacje tylko do tych grup, do których - ich zdaniem - powinny one trafiać.

    Według FTC, które posiłkuje się danymi Kanady i Finlandii, coraz mniej spamu znajduje się w poczcie elektronicznej zwykłych konsumentów, co dowodzi, że zarówno w Ameryce ,jak i Europie działają zarówno filtry, jak i regulacje antyspamerskie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / USA: Coraz mniej spamu