USA: Dane o sprzedaży domów zmąciły dobre nastroje na giełdach

(Marek Druś)
opublikowano: 25-01-2006, 16:58

Giełdy w USA zaczęły sesje wzrostami. Nastroje popsuły jednak dość szybko wiadomości o większym niż oczekiwano spadku sprzedaży domów na rynku wtórnym. Uznano to za sygnał pogorszenia koniunktury, bo ceny domów mają wpływ na wysokość konsumpcji.

Giełdy w USA zaczęły sesje wzrostami. Nastroje popsuły jednak dość szybko wiadomości o większym niż oczekiwano spadku sprzedaży domów na rynku wtórnym. Uznano to za sygnał pogorszenia koniunktury, bo ceny domów mają wpływ na wysokość konsumpcji.

Liczba sprzedanych na rynku wtórnym domów spadła w grudniu o 5,7 proc. do 6,6 mln i okazała się najniższa od prawie dwóch lat. Ekonomiści prognozowali, że sięgnie 6,89 mln. Grudzień był trzecim miesiącem, w którym sprzedaż domów spadała. Indeksy ruszyły w dół i znalazły się w pobliżu wczorajszych zamknięć, jednak widać, że popyt się nie poddaje.

Wiadomości z rynku nieruchomości osłabiły notowania Home Depot. Największa w USA sieć sklepów z artykułami budowlano-montażowymi jest najmocniej przecenionym blue chipem wchodzącym w skład indeksu Dow Jones.

Dzięki optymistycznym prognozom niemieckiego SAP w górę poszedł kurs Oracle. Lepsze niż oczekiwano wyniki kwartale wywołały zainteresowanie akcjami m.in. producenta pasty do środków higieny, Colgate-Palmolive. Mimo początkowego wzrostu nie pomogły jednak koncernowi farmaceutycznemu Bristol-Myers Squibb.

Kurs Boston Scientific spada wyraźnie w związku z wiadomością, że to on przejmie Guidant za 27 mld USD. Akcje Johnson & Johnson, który przegrał rywalizację, umiarkowanie drożeją.  

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Marek Druś)

Polecane