USA: świąteczna sprzedaż najwyższa od 2011 r.

opublikowano: 14-01-2015, 16:48

Ostatni sezon sprzedaży świątecznej okazał się udany dla amerykańskiej gospodarki. Jej wartość wzrosła o 4 proc. do 616 mld USD, notując najwyższą dynamikę od 2011 r. wynika z danych zaprezentowanych przez Narodową Federację Detalistów (NRF).

Odczyt okazał się nieznacznie niższy od prognozowanego przez federację, która w październiku oczekiwała dynamiki rzędu 4,1 proc.

W porównaniu z wynikiem za 2013 r. ubiegłoroczny był o niemal cały punkt procentowy wyższy i zdecydowanie lepszy od 10-letniej średniej kształtującej się na poziomie 2,9 proc.

W samym grudniu sprzedaż z wyłączeniem samochodów, stacji gazowych i restauracji obniżyła się o 0,9 proc. w ujęciu miesięcznym, ale wzrosła o 4,6 proc. wyrównana sezonowo w stosunku do analogicznego okresu 2013 r. Największy udział w miesięcznym spadku miała obniżka cen paliw.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, MarketWatch

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu