Vertigo poluje nie tylko na żywność

Nie samą kawą i ciastkami człowiek żyje. Firma stworzona przez trzech menedżerów zapowiada kolejne inwestycje — jeszcze w tym półroczu.

Vertigo Investments, inwestor finansowy m.in. w sieci Hard Rock Cafe i słynnych warszawskich cukierniach A. Blikle, ma apetyt na kolejne firmy, choć niekoniecznie związane z żywnością. W najbliższym czasie jest gotów wydać 50 mln zł.

Zobacz więcej

DLA ŻOŁĄDKA I PORTFELA: Vertigo Investments tworzą Waldemar Mierzejewski, Tomasz Zofka i Wojciech Stankiewicz. Ich inwestycje to, oprócz A. Blikle i Hard Rock Cafe, biura rachunkowe Estelligence i operator logistyczny Log-Net. [FOT. WM]

Aktywny nadzorca

— Szukamy średniej wielkości spółek, tj. z przychodami na poziomie 10-50 mln zł, które już jakiś czas działają na rynku, ale mają problemy z płynnością albo pomysły biznesowe, które przekraczają ich możliwości finansowe lub kompetencyjne — mówi Waldemar Mierzejewski, jeden z trzech partnerów Vertigo Investments, a wcześniej zastępca dyrektora generalnego Polbanku i prezes pośrednika finansowego Finamo. Dwaj pozostali to Wojciech Stankiewicz, były prezes Rovese (dawniej Cersanit) i współtwórca Metropolitan Capital Solutions, oraz Tomasz Zofka, dawniej dyrektor inwestycyjny w Kulczyk Holding i konsultant w Arthur Andersen.

— Inwestujemy własne pieniądze i powierzone przez innych inwestorów — w tym pochodzące z poprzednich inwestycji — twierdzi Waldemar Mierzejewski. Obecnie, jak mówi Tomasz Zofka, na zaawansowanym etapie są rozmowy z kilkoma firmami.

— W tym roku, a prawdopodobnie jeszcze w tym półroczu, sfinalizujemy 1-2 transakcje. Najwięcej pojawia się projektów z gastronomii i handlu detalicznego, bo w tych branżach już pokazaliśmy kompetencje i zbudowaliśmy rozpoznawalność na rynku. Nie ograniczamy się jednak do żadnej branży. Interesuje nas pakiet akcji albo umowa, które zapewnią nam wpływ na funkcjonowanie spółki. Nie jesteśmy typowym inwestorem finansowym, bo bierzemy aktywny udział w zarządzaniu — oferujemy doświadczenie i kontakty, choć z poziomu rady nadzorczej — wyjaśnia Wojciech Stankiewicz.

Start-up, rock i tradycja

Dwa tygodnie temu Vertigo Investments sprzedało udziały w Sports Hospitality, operatorze gastronomicznym, który karmi kibiców na największych polskich stadionach i w halach widowiskowych, w tym na gdańskiej PGE Arenie, stadionie Legii — Pepsi Arenie, Cracovii i Torwarze.

— Zainwestowaliśmy w spółkę, gdy wychodziła z etapu start-upu w 2011 r. i miała w poprzedzającym roku 3 mln zł przychodów. Miniony rok zakończyła z 20 mln zł skonsolidowanych przychodów. Uznaliśmy, że to dobry moment na wyjście, bo Sports Hospitality, żeby utrzymać tempo wzrostu, musi pomyśleć o konsolidacji, a cena oferowana przez największego akcjonariusza [WS Investments, który nabył w 2012 r. pierwszy pakiet udziałów Sports Hospitality od Vertigo — red.] była zgodna z naszymi aspiracjami — tłumaczy Waldemar Mierzejewski.

Zupełnie innym przypadkiem jest A. Blikle, firma z wielopokoleniową tradycją. Tu nie należy się spodziewać zbyt szybkiej sprzedaży. Przeciwnie — Vertigo stopniowo zwiększa zaangażowanie, wykupując mniejszościowych akcjonariuszy (przez spółkę Rubin).

— Restrukturyzacja jeszcze trwa. Wprowadzamy nowości do portfolio produktów, po raz pierwszy od wielu lat zaczęliśmy otwierać kolejne punkty, pojawiliśmy się też w delikatesach Alma i Frisco. Negocjujemy również dostawy do kanału HoReCa. Wciąż mamy tu jeszcze wiele do zrobienia — twierdzi Waldemar Mierzejewski. Kolejnych otwarć należy się też spodziewać pod szyldem Hard Rock Cafe, prowadzonym w Polsce i na Węgrzech przez spółkę Barista.

— Na razie mamy placówki w Warszawie, Krakowie i Budapeszcie. Jeszcze wiosną Hard Rock Cafe pojawi się też w Gdańsku. Aktywnie poszukujemy lokalizacji w krajach Europy Wschodniej. Interesujące są rynki Litwy, Łotwy i Estonii oraz byłej Jugosławii — uważa Wojciech Stankiewicz.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Inne / Vertigo poluje nie tylko na żywność