Vidmo wizualizuje przyszłość

  • Marta Bellon
opublikowano: 06-02-2013, 00:00

Pomysł na biznes Polska firma ma narzędzia, za pomocą których chce zrewolucjonizować publiczne wystąpienia i... nasze domy

Prezentacje biznesowe jak z „Raportu mniejszości” czy filmu „Tron”? To nie fantazja, ale rzeczywistość, która już niedługo zagości na konferencjach i panelach dyskusyjnych. Technologią, która umożliwia tworzenie imponujących wizualizacji i zaskakujących projekcji, dysponuje polska firma Vidmo. Zajmuje się tworzeniem instalacji typu mapping 3D w połączeniu z interaktywnymi systemami. Za pomocą projektorów aplikacji i programów graficznych tworzy projekcje i animacje, które następnie wyświetla na dowolne przestrzenie architektoniczne, budynki czy samochody.

AKTYWNY MARKETING: Nie możemy sobie pozwolić, by biernie czekać na klientów. Sami wychodzimy do nich z rozwiązaniami na miarę — mówi Bartosz Jankowski, prezes firmy Vidmo. [FOT. WM]
AKTYWNY MARKETING: Nie możemy sobie pozwolić, by biernie czekać na klientów. Sami wychodzimy do nich z rozwiązaniami na miarę — mówi Bartosz Jankowski, prezes firmy Vidmo. [FOT. WM]
None
None

Na początek dotacja

Start w biznesie ułatwiła zespołowi Vidma wygrana w konkursie „Milion na start” organizowanym przez Brainville — Miasteczko Multimedialne. Nagrodą była dotacja z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (PO IG). Otrzymane pieniądze przeznaczyli głównie na zakup sprzętu. Obyło się bez kredytów. Firma zgłasza się do klientów z indywidualnymi projektami, szytymi na miarę, czyli dostosowanymi do specyfiki marki czy wykonywanej przez daną firmę działalności.

— Na tym etapie rozwoju nie możemy sobie jeszcze pozwolić na to, by czekać na klientów z założonymi rękami. Sami ich poszukujemy. Staramy się wybierać takich, dla których specjalnie tworzymy koncepcje, np. konstrukcje scenograficzne uzupełniane multimediami. Wielu klientów nie spotkało się do tej pory z trójwymiarowym mappingiem. Często mają problemy z wyobrażeniem sobie, do czego można wykorzystać jego możliwości. Dlatego przyjęliśmy strategię, w której wychodzimy do nich z konkretną propozycją. Staramy się też nawiązać kontakty z różnego rodzaju agencjami eventowymi i domami mediowymi po to, by reprezentowały nas i korzystały z naszych usług — mówi Bartosz Jankowski, prezes firmy Vidmo.

Ciech, Pepsi i Konopnicka

Spółka zadebiutowała na rynku w marcu 2012 r., a okresem najintensywniejszej pracy było dla niej ostatnie sześć miesięcy. Uwagę Bartosza Jankowskiego, głównego menedżera firmy, i jego ekipy, pochłaniała praca nad marką i pozyskiwanie kontaktów biznesowych. Dziś zespół Vidma to trzech stałych pracowników i współpracownicy, specjaliści od grafiki i tworzenia aplikacji i produkcji filmów 3D. Pierwszą projekcję stworzyli na nieistniejącym już budynku Ciechu. Później nawiązali kontakty z komercyjnymi klientami. Mają na koncie m.in. realizację dla Pepsi związaną z rebrandingiem i udział w Nocy Muzeów — specjalnie na tę okazję przygotowali wizualizację na budynku Muzeum Marii Skłodowskiej-Curie na ulicy Freta. —

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Mapping jest na tyle elastyczny, że można go wykorzystać w różnych dziedzinach życia. Może być zarówno narzędziem marketingowym, jak i sposobem prezentacji nowego produktu. Rok 2013 będzie przebiegał pod znakiem rozwoju interaktywności, która umożliwia sterowanieefektami na przykład za pomocą aplikacji mobilnych, gestów, dotyku i komunikacji werbalnej. Chcemy, by 70-80 proc. naszych projektów miało charakter interaktywny. Stworzyliśmy i przetestowaliśmy już w praktyce aplikację na tablet, za pomocą której można wybrać motywy, kolory i tekstury wizualizacji wyświetlanej na budynku — mówi Bartosz Jankowski.

Kosmiczne technologie w domu

Teraz firma chce pójść o krok dalej. W tej chwili pracuje nad systemem przydatnym np. prelegentom uczestniczącym w prezentacjach biznesowych czy konferencjach.Za pomocą dotyku, ruchu i głosu będą oni mogli całkowicie kontrolować ulokowaną za nimi instalację oraz korzystać z pomocy sztucznej inteligencji. Tworzy też podstawy do interfejsu, który będzie sterował domem i domowymi multimediami. Zbyt ciemno w pokoju? Instalacja włączy światło, kiedy właściciel ją o to poprosi. Przydałaby się muzyka? Wyszuka ulubioną płytę. Pobierze też pocztę elektroniczną i ustawi temperaturę w pomieszczeniach.

— W tej chwili nie są to już technologie „z kosmosu”. Polskie firmy już nimi dysponują i tworzą projekty na światowym poziomie — podkreśla Bartosz Jankowski.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marta Bellon

Polecane