Marka Skandia żegnał się z polskim rynkiem ubezpieczeniowym. Od piątku ubezpieczyciel, który dwa lata temu został przejęty przez grupę VIG Polska, funkcjonuje pod marką Vienna Life TuNŻ.
- Dwa lata temu dołączyliśmy do Vienna Insurance Group – jednej z największych grup ubezpieczeniowych w Europie. Teraz, aby jeszcze mocniej to podkreślić, zmieniamy nazwę oraz identyfikację wizualną – mówi Paweł Ziemba, prezes Vienna Life.
Po zakupie Skandii Życie austriacki VIG zagwarantował sobie prawo do używania przez pewien czas starego brandu. Nie mogło trwać to wiecznie, bo marka jest w Skandynawii używana przez firmę Skandia Liv, a w Niemczech i Austrii przez spółki należące do Cinven and Hannover Re.
Wynika to ze skomplikowanej historii firmy. Należała ona do południowoafrykańskiego Old Mutual, który w 2006 roku dokonał wrogiego przejęcia skandynawskiej Skandii, chcą mocniej zaistnieć na europejskim rynku. Dwa lata później wybuch kryzys finansowy, z którego Old Mutual ledwo wyszedł z życiem i by przetrwać musiał wyprzedawać aktywa. Za ponad 3 mld USD skandynawski biznes odkupiła Skandia Liv. VIG kupił biznes w Polsce, a niemiecki i austriacki konsorcjum Cinven and Hannover Re.
Skandia Życie działała na polskim rynku od 1999 roku. Firma obsługuje ok. 100 tys. klientów i w 2015 roku zebrała 677 mln zł składek, co dało jej czternaste miejsce na rynku życiowym. Towarzystwo jest obecnie największym ubezpieczyciel życiowym w grupie VIG Polska.