Vistula: Niewymuszona elegancja plus zyski

Michał Wójcik
14-03-2005, 00:00

Vistula jest spółka odzieżową specjalizującą się w projektowaniu, dystrybucji i produkcji klasycznych oraz nieformalnych ubiorów męskich, charakteryzujących się wysoką jakością, starannością doboru tkanin i dodatków oraz atrakcyjnym wzornictwem. Spółka sprzedaje swoje produkty pod dwoma markami: Vistula i Lantier w sieci 44 salonów o prestiżowej lokalizacji, do których w najbliższych miesiącach dołączy kolejne 7 sklepów.

W 2004 roku spółka znacząco poprawiła swoje wyniki finansowe — sprzedając ponad 400 tys. sztuk odzieży w ramach kolekcji sezonowych (wiosna-lato, jesień-zima), zrealizowała 121,2 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 21,2 mln zł zysku netto. Znacząco zostało również zredukowane zadłużenie firmy. Potwierdzeniem odbudowy kondycji spółki oraz skuteczności realizowanej strategii jest systematyczny wzrost kursu akcji — w ubiegłym roku akcje Vistula miały największą stopę zwrotu spośród wszystkich spółek notowanych na GPW.

Spółka cały czas rozwija swoje kompetencje w zakresie nowoczesnego wzornictwa, oferując spójne stylistycznie kolekcje, zawierające pełen asortyment odzieżowy. Bogata oferta sklepów firmowych pozwala każdemu mężczyźnie ubrać się od stóp do głów oraz dobrać wszelkie dodatki i akcesoria. Oprócz produktów gotowych sprzedawanych pod markami własnymi spółka oferuje również szycie na miarę garniturów oraz koszul.

W roku bieżącym spółka będzie się koncentrowała na realizacji strategii dynamicznego wzrostu poprzez dalszą ewolucję, z producenta odzieży w stronę modelu firmy handlowo-marketingowej — kreatora kolekcji zarządzającego własnymi markami oraz siecią dystrybucji. Natomiast w dalszej perspektywie organiczny rozwój spółki może być również wspomagany procesami promocji pozyskanych nowych marek odzieżowych o utrwalonej na rynku pozycji.

Michał Wójcik Prezes Zarządu

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michał Wójcik

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Kariera / / Vistula: Niewymuszona elegancja plus zyski