Vivid Games zagra z Platige Image

opublikowano: 03-07-2013, 00:00

Notowane na New Connect firmy stworzą polski dream team. Chcą wyprodukować hit na smartfony

Bydgoski Vivid Games to coraz mocniej rozpychający się na rynku producent gier komputerowych na platformy mobilne. Jego najnowsze dziecko — „Real Boxing” — należy do najlepiej sprzedających się gier na smartfony na świecie. Natomiast warszawski Platige Image, którego gwiazdą jest Tomasz Bagiński, to studio produkcji graficznych, które w świecie gier zasłynęło doskonale przyjętymi animacjami na potrzeby „Wiedźmina 2” czy „Cyberpunka 2077”.

Zobacz więcej

KREATYWNY: Tomasz Bagiński, dyrektor kreatywny Platige Image, jest twórcą „Katedry” nominowanej do Oscara w kategorii filmu krótkometrażowego. Ostatnie dzieło studia, promujące nową grę CD Projektu „Cyberpunk 2077”, odniosło wielki sukces na Youtube. Film miał ponad 6 mln widzów. [FOT. ARC]

Firmy łączą siły, by wyprodukować grę, która wniesie nową jakość na rynek mobilny. W poniedziałek powołały spółkę celową, która zajmie się realizacją projektu. 40 proc. udziałów objęło Platige Image, które będzie sprawować pieczę nad graficzną stroną produkcji. Resztę podzieliły między siebie Vivid Games, który będzie producentem gry i jej globalnym wydawcą, oraz fundusz wysokiego ryzyka Giza Polish Venture, który w maju objął 20 proc. akcji bydgoskiej spółki.

— Koszt produkcji gry na pewno przekroczy 1 mln zł. Tytuł pojawi się na rynku w pierwszym kwartale 2014 r. i od razu będzie dostępny na platformy iOS (Apple) i Android — zapowiada Remigiusz Kościelny, prezes Vidid Games.

Nie chce ujawniać zbyt wielu szczegółów. Firma zamierza uchylić rąbka tajemnicy podczas branżowych targów Gamescom. Bydgoski deweloper liczy, że tytuł, który ma wyróżniać się grafiką niespotykaną dotychczas na platformach mobilnych, okaże się sukcesem większym niż „Real Boxing”, którego sprzedaż w tym roku przekroczy 500 tys. sztuk. Arkadiusz Dorynek, członek zarządu Platige Image, tłumaczy, że spółka od dłuższego czasu szukała możliwości wejścia na rynek gier komputerowych nie jako podwykonawca, ale jako producent. Zastanawiała się nawet nad powołaniem spółki zależnej, która by się tym zajęła. Ostatecznie jednak studio zdecydowało się na współpracę z Vivid Games.

— Dla nas to szansa na ustabilizowanie przychodów. Analitycy zwracają uwagę, że w zbyt dużym stopniu zależą one od zewnętrznych zleceń — mówi Arkadiusz Dorynek.

Jego zdaniem, sojusz z Vivid Games nie wpłynie negatywnie na współpracę studia z innymi polskimi producentami gier komputerowych. Platige Image pracuje obecnie z CD Projektem nad elementami trzeciej części „Wiedźmina”, która ma ukazać się w przyszłym roku.

— Projekt ma zapewnione finansowanie i kompetencje. Wygląda interesująco — ocenia Łukasz Kosiarski, analityk DM BZ WBK.

Jego zdaniem, obie firmy mogą na nim skorzystać. Dla Platige Image to szansa na wyjście poza rynek reklamowy, na którym jest w Polsce największym graczem. Vivid Games już pokazał, że umie produkować duże gry, a współpraca w ramach spółki celowej rozkłada ryzyko projektu na trzech partnerów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu