PB Po Godzinach
Partnerem cyklu EKO jest logo Provident

Volkswagen odsłania nowego golfa

ŁO
opublikowano: 12-10-2019, 21:49

Niemiecki koncern zaplanował intensywną jesień. Najpierw pokazał model, który ma być przyszłą ikoną, a niedługo pochwali się kolejną generację starej ikony.

Debiut nowego volkswagena golfa to zawsze wielkie wydarzenie. Ósma generacja zostanie pokazana w pełnej okazałości 24 października, ale już teraz Niemcy opublikowali grafiki, które odsłaniają prawie wszystko. Koncern dodał też kilka zdań o tym co będzie w środku.  

Volkswagen zapowiada, że nowy golf będzie wypełniony innowacjami i zaoferuje „więcej digitalizacji i łączności” niż kiedykolwiek wcześniej. Innymi słowy - możemy się spodziewać, że stary, dobry i poczciwy golf stanie się gadżetem na kółkach w pełnym znaczeniu tych słów.  

Wystarczy spojrzeć jednak na szkice, by przekonać się, że rewolucji nie będzie. Golf pozostanie golfem i będzie nadal wyglądał jak kolejne wcielenie modelu sprzed kilkudziesięciu lat. Najnowsza generacja oprócz cyfrowych dodatków ma bardziej sportowy i dynamiczny dizajn. Projektanci mocno zmienili reflektory przednie - do tej pory auto miało dosyć szerokie „spojrzenie”, teraz wygląda groźnie i bojowo. W szkicach przedstawiających wnętrze uwagę zwraca na siebie podłużny wyświetlacz na desce rozdzielczej.  

Golf jest dla Volkswagena tym, czym corolla dla Toyoty, albo 911-tka dla Porsche. To nie tylko bestseller, ale w pewnym sensie nośnik DNA marki. Pierwsza generacja zadebiutowała w 1974 roku jako niewielki samochód kompaktowy. Po siedmiu latach pojawiła się druga, potem kolejne. Ostania, siódma generacja trafiła na rynek w 2012 roku, więc klienci zdążyli się obyć z tym modelem. Pięć lat temu niemiecka firma wprowadziła do oferty elektrycznego e-golfa.  

Z danych firmy badawczej Focus2move wynika, że w zeszłym roku model zajął szóste miejsce na liście najpopularniejszych modeli na świecie ze sprzedażą na poziomie ponad 790,5 tys. egzemplarzy. Z jednej strony to imponujący wynik, ale z drugiej sprzedaż spadła o 10,1 proc. w porównaniu z 2017 rokiem i była minimalnie gorsza od SUV-a volkswagen tiguan, który zanotował wzrost o 8,6 proc. do 791,1 tys. Moda na SUV-y dopada więc każdego. A ten rok będzie jeszcze gorszy, bo wyniki do stycznia do lipca pokazują spadek sprzedaży o 18,1 proc.  

Volkswagen potrzebuje więc świeżego impulsu i nowej broni w walce z toyotami i hondami. Koncern nie myśli jednak tylko o golfie, gdyż jest w trakcie elektrycznej transformacji. Przed miesiącem pokazał model ID.3, który ma być początkiem rewolucji i pierwszym autem na prąd dla ludu. Volkswagen zamierza powalczyć o klientów ceną. Podstawowa wersja ma kosztować w Polsce mniej niż 130 tys. złotych.  

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

ID.3 porównywany jest do garbusa i golfa, które miały przełomowy wpływ na całą branżę motoryzacyjną. Klienci będą mieli do wyboru trzy rodzaje akumulatorów — 45 kWh, 58 kWh i 77 kWh. Samochody różnią się nie tylko ceną, ale także zasięgiem, który jest kluczowym parametrem w przypadku pojazdów na prąd. Volkswagen obiecuje zasięg od 330 do 550 km. Pół godziny wystarczy, żeby auto naładować do zasięgu 290 km. Premierowa edycja ID.3 1st ma napęd na tylne koła i silnik o mocy ponad 200 KM. ID.3 stylistycznie wyróżnia się na tle dotychczasowych modeli Volkswagena.  

Wróćmy do golfa, bo ten nie znika, ale ma być nadal ostoją sprzedaży. Fabryka w Wolfsburgu będzie głównym zakładem produkcyjnym. Obecnie z taśm zjeżdża tam każdego dnia ponad 2 tys. golfów w różnych wersjach. Model sprzedawany jest w 108 krajach. Ceny siódmej generacji zaczynają się w polskich salonach od ponad 79 tys. złotych, natomiast za e-golfa trzeba zapłacić co najmniej 142 tys. złotych. 

Światowa premiera "ósemki" już za kilka dni w Wolfsburgu, a na pierwszych rynkach samochód pojawi się jeszcze w tym roku, konkretnie w grudniu. W sam raz na prezent świąteczny.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ŁO

Polecane