Volkswagen przyspiesza elektrorewolucję

opublikowano: 08-03-2021, 20:00

Niemiecka marka nie wycofuje się z rozwijania aut z tradycyjnym napędem, ale chce by do 2030 r. 70 proc. sprzedawanych w Europie aut jeździło na prąd.

Volkswagen ogłosił w miniony piątek nową strategię. Zakłada ona znaczne przyspieszenie ofensywy na rynku pojazdów elektrycznych oraz dynamiczny rozwój usług cyfrowych. Koncern chce podwoić planowany na 2030 r. udział samochodów elektrycznych (BEV i PHEV) w swojej europejskiej sprzedaży - z 35 proc. do 70 proc. Udział elektryków w sprzedaży aut niemieckiej marki w USA i Chinach ma wówczas wynosić 50 proc.

Co roku na ulice ma wyjeżdżać przynajmniej jeden model zasilany wyłącznie energią elektryczną (BEV). Jeszcze w 2021 zadebiutują trzy takie auta: ID.4 GTX z napędem na obie osie oraz sportowy ID.5. Jesienią na rynku chińskim pojawi się jeszcze siedmiomiejscowy ID.6.

- Nie wycofujemy się z rozwijania aut z tradycyjnym napędem spalinowym. Nadal przez jakiś czas będziemy potrzebować silników spalinowych, ale powinny one być jak najbardziej wydajne, dlatego następna generacja naszych podstawowych modeli będzie również wyposażona w najnowszą technologię hybrydową typu plug-in, o zasięgu elektrycznym do 100 km - mówił Ralf Brandstaetter, szef marki Volkswagen Samochody Osobowe.

Jego zdaniem motorewolucja nie ograniczy się do przejścia na elektromobilność. Równie istotny będzie rozwój technologii cyfrowych oraz zintensyfikowanie prac nad pojazdami autonomicznymi, które mają zostać udostępnione klientom już w 2030 r.

Udział
Udział
Ralf Brandstaetter, szef marki Volkswagen Samochody Osobowe, zapewnia, że już w 2030 r. siedem na dziesięć sprzedawanych Volkswagenów ma wykorzystywać do napędu prąd.
Markus Hibbeler

Niemiecki koncern zapowiedział m.in. , że już latem udostępni w wybranych modelach możliwość aktualizacji oprogramowania co trzy miesiące.

– Oczekujemy, że w ciągu dwóch lat na drogach pojawi się flota ponad pół miliona aut marki w pełni podłączonych do sieci - mówi Ralf Brandstaetter.

W przyszłości koncern zamierza zarabiać nie tylko na sprzedaży samochodów, ale także na dostarczaniu pakietów usług opartych na technologach cyfrowych, ładowaniu pojazdów elektrycznych i świadczeniu usług energetycznych.

Volkswagen zapowiada ponadto ograniczenie liczby wersji modeli w portfolio marki. Auto w chwili zakupu będzie kompletnie wyposażone, a potrzebne funkcje będzie można odblokować za opłatą. Takie podejście ma uprościć produkcję samochodów.

Do 2025 r. Volkswagen planuje przeznaczyć około 16 mld EUR na inwestycje w rozwój elektromobilności i cyfryzację.

Cztery kółka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
×
Cztery kółka
autor: Łukasz Ostruszka
Wysyłany co dwa tygodnie
Łukasz Ostruszka
Newsletter na temat rynku motoryzacyjnego: premiery, nowości, branżowe ciekawostki.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane