Volswagen lepszy na wakacje

Klienci zamiast salonów wybrali plaże. Po bardzo dobrym czerwcu rynek samochodowy w lipcu 2016 r. dostał tradycyjnej wakacyjnej zadyszki — donosi Samar. W pierwszym w pełni urlopowym miesiącu zarejestrowano w Polsce 31 274 nowe auta osobowe.

To o 18,91 proc. mniej niż w czerwcu, ale i tak o 5,43 proc. lepiej niż w lipcu 2015 r. — wynika z analizy danych pozyskanych z Centralnej Ewidencji Pojazdów. Od stycznia do końca lipca 2016 r. zarejestrowano 242 027 samochodów, o 16,62 proc. (34 498) więcej niż w takim samym okresie 2015 r. W tych danych uwzględniono reeksport (w ciągu siedmiu miesięcy szacowany na około 24,6 tys. aut).

Tradycyjnie większość rejestracji nowych samochodów przypada na firmy. W lipcu ich udział w zakupach wyniósł rekordowe w tym roku 70,6 proc. Firmy kupiły 22,1 tys. nowych samochodów osobowych, o 8,36 proc. więcej niż w lipcu 2015 r.

Natomiast klienci indywidualni kupili 9193 nowe auta, a więc o 1,01 proc. mniej niż rok wcześniej. Po siedmiu miesiącach 2016 r. udział firm w sprzedaży wynosi 66,4 proc., a klientów indywidualnych 33,6 proc. Wśród najpopularniejszych marek nastąpiła w lipcu nieoczekiwana zmiana lidera. Został nim Volkswagen, który zdetronizował swoją siostrzaną markę Skodę. Zarejestrowano w Polsce 3684 nowe samochody osobowe tego nie monieckiego producenta, o 28,1 proc. więcej niż w lipcu poprzedniego roku. Wynik Skody był o 80 aut gorszy (wzrost rok do roku o 9,68 proc.). Obie marki zdystansowały rywali. Samochodów zajmującej trzecią pozycję Toyoty zarejestrowano w lipcu 2743, czyli o 11,11 proc. mniej niż rok wcześniej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Volswagen lepszy na wakacje