Volvo i Scania mają 50 proc. rynku
Wchłonięcie przez koncern Volvo szwedzkiego producenta samochodów ciężarowych Scania może spowodować, że zintegrowane zostaną polskie sieci dystrybucji i marketingu dotychczasowych konkurentów, a firmy te zwiększą swój i tak już istotny, bo prawie 50-procentowy, udział w naszym rynku — powiedział nieoficjalnie pracownik PR szwedzkiego koncernu. Przedstawiciele Scanii podkreślają jednak, że ich firma zachowa dużą odrębność w ramach struktury Volvo.
Obydwa koncerny są u nas obecne od kilku lat. W segmencie samochodów ciężarowych Volvo zajmuje w naszym kraju pierwsze miejsce, mając około 28 proc. udziału w rynku. Scania z roku na rok zwiększała u nas sprzedaż i udział w rynku, właśnie kosztem Volvo. W zeszłym roku Scania sprzedała w Polsce 960 pojazdów ciężarowych, co dało jej drugie miejsce i 19,5 proc. udziału w rynku. TK