Volvo płynie na hybrydowej fali

opublikowano: 20-09-2018, 22:00

Polska firma z grupy Volvo podpisała już w tym roku umowy na dostawę ponad 70 ekoautobusów. To dwa razy więcej, niż w całym 2017 r.

Kilka dni temu władze Ełku zawarły z firmą Volvo Polska, będącą częścią szwedzkiej grupy produkującej ciężarówki, busy i maszyny budowlane, umowę na dostawy sześciu miejskich autobusów hybrydowych. Przedstawiciele producenta podkreślają, że pojazdy zużywają 30-40 proc. mniej paliwa i emitują 40-50 proc. mniej spalin niż podobne samochody z silnikiem diesla. Tabor ma być dostarczony do Ełku w dwóch transzach: pod koniec 2019 i w 2020 r.

Mazurskie miasto jest już dziesiątym, które w tym roku zdecydowały się na podpisanie podobnych umów (w jednym przypadku przetarg nie jest jeszcze formalnie rozstrzygnięty, ale jego warunki spełnia tylko oferta pojazdów marki Volvo). Wcześniej hybrydy oraz autobusy elektryczno-hybrydowe (tzw. hybrydy plug-in) tego producenta zamówiły: Białystok, Grudziądz, Jarocin, Jelenia Góra, Kędzierzyn-Koźle, Kraków, Krosno, Leszno oraz Inowrocław. Władze tego ostatniego zdecydowały się również na kupno całkowicie elektrycznych samochodów na potrzeby transportu miejskiego. Kilkanaście z zakontraktowanych pojazdów, to przegubowe hybrydy (produkuje je tylko Volvo). W większości przypadków autobusy będą obsługiwać linie miejskie, w jednym transport międzymiastowy.

W sumie od początku roku do teraz firma zobowiązała się do dostarczenia 71 ekologicznych autobusów do polskich miast. W całym zeszłym roku Volvo miało dwa tego typu kontrakty: dwa autobusy dla Świerklańca i 35 hybryd (w tym 10 przegubowych) dla Sosnowca.

— Od początku roku obserwujemy bardzo duże zainteresowanie polskich miast zelektryfikowanymi autobusami. Ten rok jest dla nas rekordowy, zarówno jeśli chodzi o liczbę wygranych przetargów, jak też wartość podpisanych umów — mówi Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę oraz kraje bałtyckie.

Przypomina, że koncern już kilka lat temu jako jedyny producent autobusów miejskich zrezygnował z produkcji pojazdów, które miałyby wyłącznie silnik spalinowy i postawił na autobusy hybrydowe, elektryczno-hybrydowe oraz całkowicie elektryczne.

— To był dobry wybór, zwłaszcza że teraz widać, że podobny kierunek wybrali także operatorzy komunikacji miejskiej w polskich miastach — dodaje Małgorzata Durda.

Oprócz wymienionych wyżej miast na zelektryfikowane autobusy volvo postawiły też Tarnowskie Góry i Warszawa. Takie pojazdy są już tam eksploatowane. Działająca od 1996 r. fabryka Volvo we Wrocławiu to największy w Europie zakład koncernu w którym powstają autobusy. Firma zaopatruje z niej odbiorców z całego kontynentu. Dotychczas Volvo sprzedało na całym świecie ponad 4 tys. zelektryfikowanych autobusów.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Bartłomiej Mayer

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Wyniki spółek / Volvo płynie na hybrydowej fali