Czytasz dzięki

W 3 lata kurs spadł o 91 proc. Tylko dziś o 11 proc.

opublikowano: 27-11-2019, 11:55

Notowania Medicalgorithmics wciąż szukają dna. Kurs załamał się po wynikach za trzeci kwartał, a w sumie w trzy lata spadł o 91 proc.

OFE Nationale-Nederlanden ma 12,5 proc., OFE PZU Złota Jesień 12,3 proc., a OFE Aegon 5,4 proc. - to stan posiadania funduszy emerytalnych, które zaangażowały się w  Medicalgorithmics.

Po trzech kwartałach spółka ma zysk netto (ten przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej to 5,9 mln zł), ale jest on niższy niż przed rokiem (8,4 mln zł).

Spadły też przychody - ze 142,5 do 136,3 mln zł, a EBITDA obniżyła się z 22,7 do 19 mln zł. W samym trzecim kwartale EBITDA wyniosła 2,8 mln zł wobec 6,4 mln zł przed rokiem.

Koszty działalności operacyjnej w ciągu 9 miesięcy 2019 r. wzrosły o 4 proc. r/r, na co istotny wpływ miał wzrost kursu dolara. O 7 proc. r/r spadły natomiast koszty świadczeń pracowniczych, które mają największy udział w strukturze kosztów (59 proc.).

- Spółka kontynuuje proces zmiany modelu biznesowego oraz reorganizacji zatrudnienia w związku ze zmianą formuły sprzedaży usług na rynku USA. Staramy się utrzymać dotychczasowy poziom przychodów, choć sygnalizowaliśmy, że planowana zmiana modelu biznesowego może przejściowo, acz istotnie wpłynąć na nasze wyniki finansowe i sprzedaż za raportowany okres. Poza eksploracją nowych rynków jak Kanada, Skandynawia oraz obszar Bliskiego Wchodu, o którym myślimy bardzo przyszłościowo – nieustannie koncentrujemy się na rozwoju na naszym kluczowym rynku, czyli USA - powiedział Marek Dziubiński, prezes spółki. 

Jak dodał, spółka chce, żeby na koniec 2019 roku umowy o współpracy podpisane przez Medi-Lynx z ubezpieczycielami pokrywały populację USA w ponad 80 proc.

- Jednocześnie prowadzimy badania nad nowymi rozwiązaniami, które korzystają z najnowszych technologii deep learning, chcemy dywersyfikować nasze usługi, poszukujemy też nowych zastosowań dla naszych technologii, jak na przykład monitorowanie pacjentów po zabiegach szpitalnych. W krótkim okresie przechodzimy dynamiczną transformację – zmianę modelu biznesowego i sprzedaży w USA. Dostrzegamy już odwrócenie negatywnego trendu w liczbie miesięcznych wniosków o płatność. Jednocześnie na wyniki wpływać będzie jeszcze obniżenie poziomu stawek za badania związane ze zmianą modelu biznesowego grupy – ten efekt nie był jeszcze w pełni widoczny w III kw. 2019 – dodaje Marek Dziubiński.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Zatoński

Polecane