W biznesie ważna jest pasja

Małgorzata Ostrowska, prezes firmy J.W. Marka
13-12-2017, 22:00

Z cyklu: liderki rankingu "100 Kobiet Biznesu 2017".

100 Kobiet Biznesu 2017

Zobacz więcej

Małgorzata Ostrowska, J.W. Marka Marek Wiśniewski

KATEGORIA: FIRMY Z PRZYCHODEM ZE SPRZEDAŻY DO 50 MLN ZŁ

7. miejsce: MAŁGORZATA OSTROWSKA, J.W. MARKA

Z J.W. Construction Holding i z pozostałymi spółkami z grupy kapitałowej jestem związana od 20 lat — prawie od początku swojej kariery. Zaczynałam jako doradca klienta w biurze sprzedaży mieszkań. W nagrodę za wyniki awansowałam stopniowo na kolejne szczeble. Najpierw na kierownika biura handlowego, potem zastępcę dyrektora, dyrektora handlowego, dyrektora działu marketingu i własności intelektualnej. W 2010 r. zostałam dyrektorem pionu marketingu i sprzedaży w J.W. Construction Holding, a trzy lata później członkiem zarządu. Prezesem J.W. Marka jestem od 2011 r. Teraz, gdy patrzę na moją drogę zawodową, stwierdzam, że miałam dużo szczęścia do ludzi, którzy widzieli we mnie potencjał i umożliwili rozwój kariery w nieruchomościach, a później w spółkach J.W. Construction. Firmą J.W. Marka zarządzam po partnersku. Jest to o tyle łatwe, że doświadczenie zbierałam przez wiele lat na różnych stanowiskach. Dobrze poznałam specyfikę pracy w dziale sprzedaży. Rozumiem wyzwania, z którymi zmagają się zarówno doradcy, jak i kierownicy biur. W codziennej pracy staram się więc ich uważnie słuchać — nauczyłam się tego, kiedy sama byłam doradcą klienta, ponieważ aby odpowiadać na jego potrzeby, musiałam się w nie wyraźnie wsłuchać. Zarządzanie sprawia mi przyjemność. Lubię pracować z ludźmi, jestem otwarta na dialog i wymianę poglądów. Słucham uważnie, analizuję i wyciągam wnioski. Decyzję oczywiście podejmuję sama, bo jestem odpowiedzialna za realizację celów firmy, jej rozwój i rozwój jej pracowników. Dla polskich przedsiębiorców bardzo ważna jest stabilność przepisów i jasne, niepozostawiające wątpliwości interpretacyjnych prawo. Ułatwia to znacznie planowanie strategii rozwoju każdej firmy — zarówno małej, która dopiero zaczyna zdobywać rynek, jak i dużej spółki z wieloletnim stażem na rynku. Mam szczęście, że pracuję w przedsiębiorstwie, w którym prawie 30 proc. funkcji kierowniczych sprawują kobiety. W związku z tym nigdy nie spotkałam się ze zjawiskiem szklanego sufitu. Jedynymi przeszkodami w mojej karierze mogły być moje własne ograniczenia. Nie jestem osobą ekspansywną i nie rozpycham się łokciami, dlatego zaczynając jako handlowiec w biurze sprzedaży, nie miałam łatwo. Pracowitością i zaangażowaniem starałam się jednak te ograniczenia nadrabiać. Cieszę się, że właściciel firmy, który jest dla mnie największym autorytetem i mentorem — Józef Wojciechowski, dostrzegł we mnie potencjał i dał mi możliwość rozwoju w jej strukturze. W biznesie wszystko trzeba robić z pasją. Potrzebna jest też wytrwałość, konsekwencja w realizacji swoich celów i przede wszystkim pracowitość. Nie umiem pracować bez nowych wyzwań, bo motywują mnie do pracy, bez poszukiwania nowych rozwiązań potrzebnych do rozwoju osobistego i całej firmy. Z mojego doświadczenia zawodowego mogłabym wybrać wiele wydarzeń, które były sukcesami, ale największym jest poczucie spełnienia zawodowego i prywatnego. Jedyną, choć największą porażką, jest brak czasu na studia podyplomowe. Zdobywanie doświadczenia do pewnego stopnia zaspokajało moją potrzebę samorozwoju, ale chętnie wróciłabym na uczelnię, by studiować architekturę. Brak wolnego czasu uniemożliwia mi też angażowanie się w jakieś absorbujące hobby. Nieliczne chwile wolne od pracy poświęcam przede wszystkim rodzinie. Staram się natomiast dbać o kondycję i — najczęściej, jak to możliwe — chwytać za kije do nordic walkingu, spacerować po leśnych ścieżkach lub jeździć na rowerze. Marzy mi się podróż po Ameryce Południowej. Zawodowo chciałabym, by holding J.W. Construction był najbardziej rozpoznawalną i najczęściej wybieraną przez klientów marką na rynku deweloperskim nie tylko w Polsce, by spełniał najwyższe standardy i rozwijał nowe dziedziny działalności.

J.W. Marka

Firma z Ząbek koło Warszawy prowadzi działalność reklamową, marketingową i zajmuje się dzierżawą znaków towarowych. Została założona w 2010 r. przez J.W. Construction Holding — jednego z największych polskich deweloperów mieszkaniowych, od 2007 r. notowanego na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Ostrowska, prezes firmy J.W. Marka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / W biznesie ważna jest pasja