W chmurze firmom bezpieczniej

opublikowano: 21-04-2021, 20:00

57 proc. firm zdecydowało się na nowe rozwiązania IT. Dla 27 proc. motywacją do wdrożeń jest pandemia.

E-commerce i bankowość online rosną w siłę, przez co gotówka jest w odwrocie. Wartościowy udział płatności za pomocą fizycznego pieniądza spadł poniżej 50 proc. – wynika z niedawnych badań Narodowego Banku Polskiego. Na to nakłada się wzrost popularności pracy zdalnej. W efekcie transformacja cyfrowa polskich firm przyspiesza.

Kto pierwszy:
Kto pierwszy:
Cyfryzacja objęła głównie działy księgowe firm.
Adobe Stock

– Jeszcze niedawno słowo „digitalizacja“ rozumiano często jako skanowanie dokumentów i odejście od papierologii. Dziś już chyba nikt nie ma wątpliwości, że pod tym określeniem kryje się usprawnianie wszelkich procesów biznesowych za pomocą narzędzi teleinformatycznych – mówi Radosław Frańczak, partner EY.

Prawie 80 proc. przedsiębiorców ankietowanych przez EY uznaje transformację cyfrową za jeden z priorytetów. 57 proc. postawiło na rozwiązania IT. 27 proc. przyznaje, że katalizatorem wdrożeń jest kryzys epidemiologiczny. Tylko 8 proc. firm spowolniło inwestycje w nowe technologie. Respondenci coraz częściej rezygnują z własnych, wewnętrznych serwerów na rzecz infrastruktury zewnętrznej, zwanej powszechnie chmurą obliczeniową. 64 proc. polskich biznesów już korzysta z tego rozwiązania, 26 proc. następnych daje sobie na to 12-18 miesięcy. Wcześniej cloud budził wątpliwości potencjalnych użytkowników, dziś około 30 proc. badanych nie dostrzega żadnych barier w związku z usługowym modelem IT.

Przeniesienie zasobów firmy do chmury pomaga zwiększyć wydajność pracowników i bezpieczeństwo danych oraz przynosi poprawę komunikacji i współpracy w przedsiębiorstwie, co jest ważne dla rozproszonych zespołów. Dodatkowo może się przyczynić do m.in. obniżenia kosztów utrzymania infrastruktury IT – wymienia Krzysztof Wojtas, prezes zarządu BrainShare IT.

Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
×
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane