W KATOWICACH RUSZA JEDENASTY AUTOSALON
Organizatorzy targów liczą, że w tym roku odwiedzi je ponad 65 tys. osób
ZACIEKAWIĆ KLIENTA: Mimo niezbyt dobrej koniunktury rynku samochodowego w Polsce Jan Hoppe, prezes MTK, liczy, że tegoroczna oferta targowa będzie ciekawsza niż w latach poprzednich i przyciągnie większą liczbę zwiedzających. fot. Andrzej Wawok
264 firmy pojawią się na targach Autosalon 2000, które rozpoczynają się dziś w Katowicach. Nowością będą salony tematyczne — Salon Tuningu i Salon Car HIFI. Impreza ma różnić się od wcześniejszych edycji usytuowaniem powierzchni wystawienniczej w jednym miejscu.
Mimo coraz gorszej sytuacji na polskim rynku samochodowym, tegoroczna edycja Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych Autosalon 2000 zapowiada się lepiej niż w 1999 r.
— Zainteresowanie wśród wystawców jest większe niż w 1999 r., kiedy to wystawiły się 253 firmy — mówi Piotr Kubica, kierownik zespołu promocji MTK.
Organizatorzy liczą również na większe zainteresowanie ze strony publiczności, zakładając że targi odwiedzi około 65 tys. osób. Zachętą ma być usytuowanie całej ekspozycji w jednym miejscu.
— W poprzednich latach wystawa była podzielona na dwie części. Firmy miały swoje stoiska na terenach MTK oraz w katowickim Spodku — wyjaśnia Piotr Kubica.
Ulokowanie wszystkich firm w jednym miejscu stało się możliwe dzięki oddaniu do użytku nowego pawilonu o powierzchni 10 tys. mkw.
Najtaniej na zewnątrz
Koncerny samochodowe i firmy motoryzacyjne zajęły w tym roku 12 tys. mkw. powierzchni wystawienniczej. Najtańszą ofertą MTK jest miejsce na zewnątrz pawilonów — jego cena wynosi 72 zł za mkw. netto. Za miejsce do 30 mkw. trzeba zapłacić 205 zł za mkw. Od 30 do 100 mkw. kosztuje 152 zł za mkw. Powierzchnia powyżej 100 mkw. — 100 zł za mkw.
Wielkość stoiska zależy od zasobów finansowych wystawcy. Największą powierzchnię mają Fiat (825 mkw.) i Daewoo (812 mkw.) Najmniejsze powierzchnie wynajmują z reguły firmy zajmujące się dystrybucją części i akcesoriów samochodowych.
Wśród wystawców, jak co roku, ogłoszony zostanie konkurs na najlepszą aranżację stoiska i prezentację ekspozycji. Nagrodą jest medal MTK.
Przyciągną specjalistów
Nowością na Autosalonie 2000 będą tzw. salony tematyczne — Salon Tuningu oraz Salon Car HIFI. Mają one umożliwić pełną prezentację tematyki tuningu i audio.
— W trakcie imprezy odbędą się seminaria poświęcone tuningowi, które będą prowadzone przez specjalistów z danej dziedziny — mówi Piotr Kubica.
Uzupełnieniem Salonu Car HIFI natomiast mają być organizowane po raz pierwszy Mistrzostwa Polski Południowej Car Audio. Konkurs odbędzie się w dwóch kategoriach: na najlepsze brzmienie Sound-Off oraz db Drag Racing — na najgłośniejszy samochód.