W Pesie rozsypał się worek kontraktów

Bydgoska Pesa podpisała kontrakt ze stołeczną SKM.

Do Warszawy, w ciągu dwóch lat od podpisania umowy, trafi 13 pociągów Efl2. Do końca 2023 r. stołeczny przewoźnik otrzyma dodatkowo osiem składów. Wartość zamówienia podstawowego, czyli wykonywanego w ciągu dwóch lat, sięga 310,53 mln zł netto.

— To największy zakup w historii naszego kolejowego przewoźnika. Nowe pociągi znacznie zwiększą możliwości przewozowe spółki i pozwolą na uruchomienie kolejnych aglomeracyjnych połączeń, m.in. do Piaseczna i Ożarowa Mazowieckiego. Będą to pierwsze pojazdy SKM z bezpłatnym dostępem do internetu — mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy.

Nowy tabor pozwoli na wydłużenie pociągów kursujących w godzinach szczytu oraz uruchomienie nowych połączeń po zakończeniu prac remontowych i modernizacyjnych w obrębie Warszawskiego Węzła Kolejowego. Pesa podpisała też umowę z PKP Cargo dotyczącą napraw 38 lokomotyw spalinowych serii ST44. Jej wartość wynosi ponad 176 mln zł netto. Prace naprawcze będą przeprowadzone w latach 2019-20.

— W wyniku realizacji umowy spółka będzie posiadała łącznie 89 lokomotyw ST44 zestandaryzowanych pod względem konstrukcyjnym. Modernizacja pojazdów spalinowych umożliwi nam tworzenie lepszej oferty i optymalizowanie przewozów w okresie trwających, intensywnych prac na liniach kolejowych — podkreśla Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo. Przewoźnik towarowy podpisał także z bydgoską spółką list intencyjny dotyczący budowy lokomotywy dwunapędowej (spalinowo-elektrycznej) i lokomotywy autonomicznej oraz list intencyjny i umowę na dzierżawę lokomotywy z modułem dojazdowym. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Kapczyńska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / W Pesie rozsypał się worek kontraktów