"Składamy najlepszą ofertę, na jaką nas stać, która przewiduje połączenie stoczni: Gdynia i Gdańsk. Od przyszłego tygodnia negocjujemy z resortem skarbu osobny plan restrukturyzacji dla zakładu w Gdańsku" - powiedział Łęski.
"Do rozmów na temat planu restrukturyzacji dla stoczni Gdynia wrócimy, gdy ministerstwo skarbu uzna, że nasza oferta jest najlepsza" - dodał.
Rzecznik poinformował, że przygotowany przez ISD Polska plan naprawy zakładu w Gdyni przewiduje minimalny wkład własny inwestora w wysokości 320 mln euro. Dodał, że może on sięgnąć nawet 640 mln euro. "Będzie to zależało m.in. od tego, na ile uda się zlikwidować ryzyka związane z działalnością stoczni" - wyjaśnił.
Komisja Europejska dała Polsce czas do 12 września na przygotowanie nowych planów restrukturyzacji stoczni Gdynia i Szczecin. Minister skarbu Aleksander Grad ma nadzieję, że do 30 września uda się sprywatyzować oba zakłady.
Firma z Pomorza Mostostal Chojnice jest zainteresowana zakupem stoczni
Szczecin; zakład w Gdyni chce kupić Polish Shipbuilding Company. Ukraińska firma
ISD planuje połączenie stoczni Gdańsk i Gdynia.