Proces zakupu online może być szybki, kiedy klient jest zdecydowany na dany produkt oraz sklep, w którym chce go kupić, lub dłuższy, kiedy dopiero przegląda oferty. W tym drugim przypadku mamy do czynienia ze smart shoppingiem, bowiem konsumenci mogą porównywać poszczególny asortyment, szukać atrakcyjnych promocji itd. Już na tym etapie sprzedawcy powinni wyróżnić się na tle konkurencji. Nie chodzi tylko o bogatą ofertę i atrakcyjne ceny, ale też wygodne nawigowanie (szczególnie na smartfonie), nieskomplikowany proces składania zamówienia czy wiele opcji dostawy.
Ostatnim etapem e-zakupów zawsze jest płatność. Sprzedawcy wiedzą, jak kluczową rolę odgrywa ten etap i chcąc zminimalizować zjawisko porzuconych koszyków, wynikających z powodu odrzuconych transakcji, muszą oferować szybki i łatwy proces płatności, idący w parze z szerokim wyborem metod sfinalizowania zakupów.
Rozwiązania Mastercard pomagają sprzedawcom, aby płatność trwała jak najkrócej i była jak najbardziej intuicyjna. Dotyczy to zarówno samych metod płatności, w postaci portfeli cyfrowych, w których wygodnie i bezpiecznie można zapisywać karty (szczególnie wygodne w mobile’u), ale także autoryzacji.
Sfinalizowanie transakcji zdecydowanie upraszcza biometria. Nie musimy polegać na hasłach, których zdarza się nam zapominać, a dodatkowo zwiększamy swoje bezpieczeństwo. Jak wynika z naszego badania, konsumenci postrzegają biometrię za bezpieczniejszą metodę niż kody jednorazowe i w ten innowacyjny sposób chciałoby autoryzować swoje transakcje już niemal połowa ankietowanych (47 proc.).
W zbliżającym się, kolejnym plebiscycie e-Gazel zostaną nagrodzeni ci, którzy najdynamiczniej rozwijają swój biznes w e-commerce, nie zapominając o sferze mobile. Cała branża internetowej sprzedaży może brać z nich przykład i traktować jako bodziec do dalszego rozwoju.
Matriał partnera: MasterCard