W pogoni za liderami zmian

ALEKSANDER NAGANOWSKI dyrektor ds. rozwoju rozwiązań cyfrowych w polskim oddziale Mastercard Europe
opublikowano: 23-09-2019, 11:57

W dobie ciągle ewoluującego środowiska e-commerce, internetowi sprzedawcy stają przed wyzwaniem utrzymania doświadczenia użytkownika na  wysokim poziomie — niezależnie od tego, czy konsument robi zakupy na laptopie czy smartfonie.

Proces zakupu online może być szybki,  kiedy klient jest zdecydowany na dany    produkt oraz sklep, w którym chce go  kupić, lub dłuższy, kiedy dopiero przegląda  oferty. W tym drugim przypadku mamy do  czynienia ze smart shoppingiem, bowiem  konsumenci mogą porównywać poszczególny  asortyment, szukać atrakcyjnych promocji  itd. Już na tym etapie sprzedawcy powinni  wyróżnić się na tle konkurencji. Nie chodzi  tylko o bogatą ofertę i atrakcyjne ceny, ale  też wygodne nawigowanie (szczególnie  na smartfonie), nieskomplikowany proces  składania zamówienia czy wiele opcji  dostawy. 

Ostatnim etapem e-zakupów zawsze  jest płatność. Sprzedawcy wiedzą, jak  kluczową rolę odgrywa ten etap i chcąc  zminimalizować zjawisko porzuconych  koszyków, wynikających z powodu    odrzuconych transakcji, muszą oferować  szybki i łatwy proces płatności, idący w parze  z szerokim wyborem metod sfinalizowania  zakupów. 

Rozwiązania Mastercard pomagają  sprzedawcom, aby płatność trwała jak  najkrócej i była jak najbardziej intuicyjna.  Dotyczy to zarówno samych metod płatności,  w postaci portfeli cyfrowych, w których  wygodnie i bezpiecznie można zapisywać  karty (szczególnie wygodne w mobile’u), ale  także autoryzacji. 

Sfinalizowanie transakcji zdecydowanie  upraszcza biometria. Nie musimy polegać  na hasłach, których zdarza się nam  zapominać, a dodatkowo zwiększamy swoje  bezpieczeństwo. Jak wynika z naszego    badania, konsumenci postrzegają biometrię  za bezpieczniejszą metodę niż kody  jednorazowe i w ten innowacyjny sposób  chciałoby autoryzować swoje transakcje już  niemal połowa ankietowanych (47 proc.). 

W zbliżającym się, kolejnym plebiscycie  e-Gazel zostaną nagrodzeni ci, którzy  najdynamiczniej rozwijają swój biznes  w e-commerce, nie zapominając o sferze  mobile. Cała branża internetowej sprzedaży  może brać z nich przykład i traktować jako  bodziec do dalszego rozwoju.

Matriał partnera: MasterCard

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: ALEKSANDER NAGANOWSKI dyrektor ds. rozwoju rozwiązań cyfrowych w polskim oddziale Mastercard Europe

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu