ANDREAS DRAGOSITS, wiceprezes Austrian Post, odpowiedzialny za rozwój spółek m.in. w Bułgarii, Polsce, na Węgrzech, w Rumunii i Chorwacji
1 Austrian Post kupiła polską spółkę Kolportaż Rzelelny (KR). To początek i koniec zakupów czy dopiero początek?
KR to była dobra inwestycja, a zatem jest to dobry początek. Będziemy szukali nowych możliwości, żeby powiększyć naszą sieć. Na razie jednak ważniejsze jest dla nas, aby inwestować w KR i dalej rozwijać firmę.
2 Na polskim rynku nie brakuje prywatnych operatorów pocztowych. Poczta Polska też tanio skóry nie sprzeda. Jest jeszcze miejsce dla Austrian Post?
Polski rynek jest dość duży i jest jeszcze na nim miejsce. Rzeczywiście, działa na nim kilku prywatnych operatorów, ale segment dystrybucji bezadresowej jest słabo obsadzony. W dodatku nadchodzi liberalizacja. To szansa. Mamy już pewne pozytywne doświadczenia zdobyte w trakcie liberalizacji w Bułgarii i na Słowacji. Jak będzie w Polsce? Przekonamy się już niedługo.
3 KR specjalizuje się w dystrybucji bezadresowej. Czy po przejęciu przez Austrian Post to się zmieni?
Poczta austriacka określa siebie jako silnego regionalnego operatora pocztowego szczególnie w Europie Środkowo-Wschodniej, której Polska jest częścią. Widzimy potencjał wzrostu na polskim rynku dystrybucji bezadresowej. Ale jednym z naszych celów jest również rozwijanie i poprawa jakości usług pocztowych realizowanych przez KR. Z pewnością pojawią się więc nowe usługi.