W Polsce jest już 50 zielonych biur

MCH
opublikowano: 30-04-2010, 15:13

Już 50 polskich firm działa w biurach zorganizowanych z troską o środowisko naturalne, czego potwierdzeniem jest certyfikat Zielone Biuro.

Zielone biura są zorganizowane w taki sposób, aby zużywać jak najmniej energii, wody i surowców i aby odzyskiwać jak najwięcej wszystkiego, co można wykorzystać ponownie.

Pięćdziesiąte świadectwo w kraju uzyskał Regionalny Instytut Społeczno-Ekonomiczny z Białegostoku. Założony w 2007 r. instytut rozpowszechnia wiedzę z dziedziny prawa, ekonomii i gospodarki, realizuje projekty unijne, prowadzi szkolenia dla młodych przedsiębiorców, doradztwo dla samorządów i promuje działania związane z ekonomią społeczną.

O przyznawany przez fundację Partnerstwo dla Środowiska certyfikat ekologiczny Zielone Biuro może ubiegać się każda firma lub urząd. Jest on nie tylko potwierdzeniem już wprowadzonych proekologicznych rozwiązań, ale także podpowiedzią jak działać w przyszłości.

Pierwszym krokiem do pozyskania świadectwa jest złożenie deklaracji przystąpienia do certyfikacji. Warunkiem uzyskania dokumentu jest przystąpienie do wstępnego audytu środowiskowego, a następnie wprowadzenie wskazówek i zaleceń audytora. Na zakończenie procesu przeprowadza się audyt certyfikujący, potwierdzający wprowadzenie sugerowanych zmian oraz zdobycie certyfikatu Zielone Biuro. Koszt uzyskania świadectwa to kilka tysięcy złotych.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MCH

Polecane